Black Friday nu se termina dupa ce am lansat campania sau in primele zile, ci cand incepe urmatorul eveniment. Astfel, sunt trei mari puncte de care comerciantii online ar trebui sa tine cont: ce facem inainte, ce facem in timp si ce facem dupa. O organizare foare buna sau un plan foarte bine pus la punct sa spunem ca ne poate aduce sau poate sa fie un punct de pornire. Dar, ce facem in timpul evenimentului si cum ne adaptam la nevoile care apar pe parcursul campaniei sau cum reactionam la diverse variabile care se tot schimba, la fel este un element definitoriu, a declarat Cristi Movila, country manager VTEX Romania, la conferinta European Digital Commerce.

"Inainte de Black Friday trebuie sa vedem cum aducem trafic, cum il segmentam si cum ne asiguram ca avem clientii pe care ii dorim. Este important sa aducem trafic pe site inainte de Black Friday, deoafece in timpul campaniei toata lumea se bate pe acel trafic. Mediul online este foarte aglomerat si sunt foarte multe magazine online care liciteaza pe acelasi spatiu. Este, de asemenea, un spatiu limitat la finalul zilei si daca traficul va creste in medie de vreo trei ori comparativ cu cel obisnuit, atunci investitia in marketing ajunge sa creasca de minim 10 ori", a declarat Cristi Movila (foto).

Declaratiile au fost facute la evenimetul European Digital Commerce - Marketing Trends, organizat de VTEX Romania, in colaborare cu wall-street.ro.

"Este important sa aducem trafic inainte de Black Friday pentru a sti care sunt nevoile clientilor. Sa incercam sa ne dam seama ce isi doresc ei de la noi. Pentru ca daca avem trafic inainte, niste cookie-uri salvate si cunoastem comportamentul utilizatorului sau ce produse prefera, asta ne va face mult mai eficienti. Eforturile scad si campania va fi mai eficienta", a spus Cristi Movila.

Apoi, "dupa ce avem trafic pe site, foarte important este sa segmentam clientii, chiar daca tema principala este Black Friday sau sunt redueri de 99%. Este foarte important sa comunicam cu ei deoarece daca avem un million de clienti avem si tot atatea nevoi. Inca mai primesc de Black Friday de la anumiti comercianti sugestii de produse in newsletter care nu au nici o legatura cu lucrurile pe care mi le doresc sau ceea ce am cautat eu".

De aceea, subliniaza Cristi Movila devine "foarte importanta balanta intre cat cheltuim pe content pentru avea calitate si cat investim pe promovarea contentului respectiv. Foarte multe companii uita ca daca am un content calitativ, banii pe care ii investesc in promovarea lui sunt mult mai eficienti, comparativ cu situatia in care am un contect de proast calitate. Am vazut reclame care ruleaza la televiziuni si care sunt foarte prost calitative. Nu te poti uita la ele", a mai spus seful VTEX Romania.

VTEX este furnizor global al platformei unificate de comert pentru companii mari si una dintre cele mai importante platforme ecommerce din lume, potrivit IDC MarketScape. Romania este o regiune tot mai importanta in ecosistemul VTEX, strategia pe piata locala vizand cresterea echipei, extinderea prezentei si sustinerea clientilor, oferind mai multe resurse, informatii si know-how.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri