CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a declarat că gigantul social media va începe să permită multora dintre cei 50.000 de angajaţi şi celor nou recrutaţi să lucreze permanent de acasă, adăugându-se unui număr mic, dar în creştere, de companii din domeniul tehnologiei care au adoptat o activitate descentralizată în timpul pandemiei coronavirusului, informează NBC News şi Reuters.

El anticipează că, în următorii cinci până la zece ani, aproximativ 50 la sută din forţa de muncă a Facebook va lucra de la distanţă. Aceasta ar însemna o schimbare semnificativă a concentrării de personal care ar putea modifica radical modul de funcţionare a companiei.

Acest proces va începe cu "o deschidere agresivă a recrutării la distanţă" - mai întâi în Statele Unite, apoi în afara acestora - dincolo de centrele urbane unde Facebook are birouri.

"Nu mi se pare prea bine să limităm angajarea la persoane care locuiesc în jurul birourilor", a spus Zuckerberg.

Citește și Facebook vrea o felie mare din comerțul online: ce opțiune lansează compania

De asemenea, Facebook va permite angajaţilor existenţi să aplice pentru a lucra de la distanţă. Celor care au demonstrat performanţe bune şi sunt capabili să lucreze de la distanţă li se poate permite acest lucru permanent. Facebook a spus deja că marea majoritate a personalului poate lucra de acasă până la sfârşitul acestui an.

Anunţul Facebook, pe care Zuckerberg l-a transmis angajaţilor într-o sesiune de Q&A (întrebări şi răspunsuri) la nivel de companie joi, vine după ce Jack Dorsey, şeful Twitter şi al companiei de plăţi mobile Square, a anunţat că angajaţii de la ambele companii ar putea lucra de la distanţă de acum înainte. Compania canadiană de e-commerce Shopify a anunţat joi o măsură similară.

Chiar dacă la Facebook acest proces se anunţă a fi treptat, măsura marchează o schimbare seismică pentru Silicon Valley şi afacerile americane în general, mai ales dacă alte companii sunt inspirate să-i urmeze exemplul, apreciază NBC News.

37% din locurile de muncă din SUA pot fi efectuate de acasă

Cercetări recente realizate de Universitatea din Chicago au estimat că 37% din locurile de muncă din SUA pot fi efectuate de acasă. Numărul este însă mai mare în domenii precum Silicon Valley (51 la sută) şi San Francisco (45 la sută). Dar doar 2 la sută din forţa de muncă americană lucrează de acasă în mod regulat, potrivit Biroului pentru Statistica Muncii.

Nicholas Bloom, profesor de economie la Universitatea Stanford, care a făcut cercetări ample asupra muncii descentralizate, a declarat că anticipează că aceste numere vor fi mai mult decât duble după pandemie. Acest lucru va avea implicaţii majore pentru angajaţi, companii şi chiar oraşe americane.

Citește și Cum vede directorul eMAG Marketplace lansarea Facebook Shops

Bloom a citat un studiu care arată că productivitatea angajaţilor creşte cu 13 la sută atunci când oamenii lucrează de acasă, chiar şi atunci când alţi factori, cum este creativitatea, scad.

În ianuarie, Zuckerberg a prezis că societatea va primi "ochelari de realitate augmentată" care vor oferi oamenilor "posibilitatea de a fi 'prezenţi' oriunde".

"Astăzi, mulţi oameni simt că trebuie să se mute în oraşe, pentru că acolo sunt locurile de muncă. Dar nu există suficiente locuinţe în multe oraşe, aşa încât costurile locuinţelor cresc în timp ce calitatea vieţii scade", a scris şeful Facebook la 9 ianuarie într-o postare pe reţeaua socială. "Imaginaţi-vă dacă aţi putea trăi oriunde aţi alege şi accesa orice loc de muncă oriunde altundeva. Dacă vom duce la capăt ceea ce construim, acest lucru ar trebui să fie mult mai aproape de realitate până în 2030".

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri