Pandemia Covid-19 a zguduit din temelii sistemul medical din România, iar situația ar fi fost cu siguranță mult mai dificilă fără ajutorul considerabil din partea mediului privat, prin sprijinul financiar acordat instituțiilor și cadrelor medicale. Ca orice fenomen social, acest ajutor s-a propagat cu efectul bulgărelui de zăpadă, fiind nevoie doar de câțiva inițiatori pentru a crea un exemplu de bună practică, un model de urmat.

În cadrul industriei IT, spre exemplu, aceste inițiative au jucat un dublu rol – în primul rând de sprijinire a sistemului medical și, totodată, de încurajare a altor organizații, care activează sau nu în domeniu, să adopte același comportament de compasiune socială. Astfel, numeroase companii din zona tech s-au mobilizat și au organizat intern campanii de strângere de fonduri, ori s-au implicat în diverse inițiative externe cu acest scop.

15.000 de euro pentru Spitalul Marie Curie

HARMAN România este una dintre companiile care, în timpul pandemiei, și-a oferit sprijinul financiar în susținerea unei cauze externe, dar a organizat și o campanie internă de strângere de fonduri. Mai exact, compania a făcut primii pași în sprijinirea luptei anti-coronavirus realizând o donație în valoare de 15.000 de euro către Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Marie Curie, prin intermediul Fundației Coral. Suma a fost folosită în achiziționarea de alcool sanitar, măști protectoare, combinezoane de protecție, dezinfectante pentru mâini și pentru suprafețe, cât și mănuși chirurgicale.

De asemenea, împreună cu organizația non-guvernamentală Dăruiește Viață, HARMAN a pus bazele și unei campanii interne de strângere de fonduri, banii donați în urma acesteia ajutând la construirea spitalului modular pentru tratarea pacienților infectați cu noul virus, construit în curtea Spitalului Elias. De-a lungul celor 30 de zile de campanie, s-au implicat mai mult de jumătate dintre angajații HARMAN, care au reușit să strângă o sumă de 30.160 lei destinată scopului menționat.

Computaris este o altă companie care și-a adus aportul în îmbunătățirea situației instituțiilor medicale afectate de situația pandemică. Pentru a ajuta medicii și grupurile vulnerabile să treacă prin această perioadă, compania a donat aproximativ 9.800 de euro, sumă care include strângere de fonduri internă, realizată cu ajutorul echipei, cât și donația corporate. Cea mai mare parte a banilor a fost direcționată către spitale care aveau nevoie de echipament medical.

DB Global Technology, peste 123.000 euro pentru mai multe spitale bucureștene

Tot în direcția fundraising s-a implicat și DB Global Technology, organizație care, atât prin campania proprie, cât și prin inițiativele externe, și-a propus susținerea celor aflați în prima linie în lupta cu epidemia. Astfel, compania a oferit un sprijin financiar de peste 123.000 de euro, cumulat, către instituții medicale din Capitală precum Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Tropicale Dr. Victor Babeș, Spitalul Clinic Colentina, Institutul Clinic Fundeni și Spitalul Clinic de Urgență Floreasca.

Totodată, DB Global Technology s-a alăturat campaniei de „matching funds” demarată de Fundația Hope and Homes for Children Romania, ce are ca beneficiari circa 500 de copii și tineri din familii defavorizate, inițiativă pentru care angajații DB Global Technology au donat peste 6.500 de euro, la care s-a adăugat și donația corporate, în valoare de 16.500 euro.

400.000 euro de la Fundația Orange pentru Crucea Roșie

Fundația Orange este un alt inițiator în această direcție, care a susținut deopotrivă persoanele defavorizate în contextul izolării sociale determinate de Covid-19, cât și spitalele din România, prin diverse donații. Astfel, fundația a oferit 32.000 euro către “Fondul pentru Vârstnici”, un fond de urgență creat de Fundația Regală Margareta a României, în beneficiul persoanelor vârstnice care nu mai au pe nimeni și sunt afectate de singurătate, imobilitate fizică sau de sărăcie.

Totodată, Fundația Orange și-a arătat susținerea pentru spitalele din România prin intermediul unei donații de 400.000 de euro către Crucea Roșie Română, pentru achiziționarea de aparate de ventilație mecanică. Astfel, în urma unei analize a nevoilor, banii au fost direcționați către secțiile de terapie intensivă din opt spitale de suport Covid-19 din țară, echipamente care vor avea un rol vital în salvarea pacienților grav afectați de virus.

Donații au oferit și companiile Endava - care a încheiat un parteneriat cu Rețeaua de Sănătate Regina Maria și a donat 1.000.000 RON pentru a oferi teste gratuite Covid-19 comunității – precum și RebelDot, care și-a adus aportul în lupta contra pandemiei la nivel local, în Cluj, printr-o donație de 7.500 RON.

O altă inițiativă care vizează, de altfel, și în mod direct colaborarea mai multor jucători din mediul privat pentru același scop comun a fost cea a Innobyte. Compania a lansat o campanie proprie de mobilizare și încurajare a deținătorilor de magazine online dezvoltate pe platforma Magento 2 să ofere clienților posibilitatea de a plăti online, cu cardul, prin integrarea modulului de plata online PayU, dezvoltat de Innobyte în parteneriat cu PayU. Pentru fiecare modul vândut, Innobyte va dona 50 Euro Asociației Magic.

Un alt exemplu în aceeași direcție este inițiativa „Și eroii merg în vacanță”, o campanie destinată personalului medical, organizată de clubul Inbusiness Suceava și Booking Mania și susținută de Raisis Software. Aceasta își propune strângerea de donații pentru a trimite eroii din linia întâi într-o binemeritată vacanță, după ce vom ieși oficial din criza de sănătate, în semn de mulțumire și recunoștință oferindu-le pachete de cazare și masă. Până în prezent s-au strâns donații de peste 2.000 de lei, respectiv produse donate.

Sparkware Technologies reprezintă o altă companie tech cu o veche tradiție de implicare in zona socială, care în perioada de criză a contribuit, printre altele, la dotarea spitalelor cu cele necesare (echipamente de protecție, aparatură medicală etc).

Sparkware Technologies a sprijinit, de asemenea, campania #reusimimpreuna, organizată de Dăruiește Viață, prin care s-au cumpărat și distribuit echipamente de protecție, medicamente și aparatură pentru 140 de unități medicale din 120 de orașe din țară.

Cu toate că industria IT din România este constant implicată în susținerea comunității, prin diverse și numeroase proiecte din domeniul educației, sănătății sau protejării mediului înconjurător, criza pandemică a reprezentat un apogeu de implicare, care s-a reflectat prin rezultate ample și rapide pentru beneficiarii finali, fie ei cadre medicale sau pacienți.

Pentru a vorbi și de alte inițiative de implicare a mediului privat în domenii precum educație, sănătate sau protecția mediului, wall-street.ro organizează, pe 16 septembrie, conferința CSR – Growing Responsible.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri