Anul 2020 a fost, fără îndoială, anul digitalizării în companii, indiferent că vorbim despre firme mici sau de multinaționale. Munca de acasă impusă de pandemie, schimbarea fluxurilor de lucru și a strategiilor de dezvoltare au determinat aproape toate organizațiile să implementeze soluții digitale complexe.

Digitalizarea masivă a atras însă și o creștere exponențială a atacurilor cibernetice. De la mici afaceri de familie și până la giganți cu afaceri de milioane de euro, toate companiile, indiferent de mărime, pot fi ținta unor atacuri de tip phishing, în urma cărora pot pierde de la mii de euro la sute de mii de euro.
În consecință, tot mai multe companii din România au conștientizat importanța polițelor de asigurare IT&C, iar cererea pentru acest tip de soluție de protecție este în continuă creștere. Specialiștii în asigurări atrag atenția că anul 2020 nu a fost unul singular și că tendința de creștere a incindenței atacurilor cibernetice se va menține și pe parcursul anului în curs.
”Orice tip de afacere poate să cadă victimă hackerilor, care vor să fure baze de date personale sau secrete industriale și de business, iar un simplu email de tip phishing poate duce la pierderi de zeci de mii de euro. De aceea, tot mai multe companii locale aleg să se protejeze cu o poliță de asigurare IT&C, indiferent de domeniul de activitate, fie că vorbim de producție, retail, servicii și
consultanță, bănci sau energie”, explică Alexandra Durbacă, director executiv Leader Team Broker.
Potrivit acesteia, interesul companiilor pentru o asigurare de cyber risk a fost influențat, pe de o parte, de schimbările generate de pandemia de COVID-19 pe piața muncii și de introducerea telemuncii, iar pe de altă parte, de faptul că multe companii locale au semnat contracte cu clienți internaționali, care le-au cerut astfel de polițe.

Ce este asigurarea IT&C și ce riscuri cibernetice acoperă

Polița de asigurare IT&C, denumită și de cyber risk, a fost dedicată inițial companiilor din domeniul tehnologic, tocmai pentru că erau mai predispuse la atacuri cibernetice. Odată cu extinderea digitalizării în tot mai multe domenii de activitate, acest tip de asigurare poate fi de ajutor oricărei organizații care are nevoie să-și pună afacerea la adăpost de posibile furturi de informații.
Astfel, o asigurare de cyber risk acoperă riscurile unui atac cibernetic, inclusiv amenzile GDPR care decurg din expunerea datelor clienților în afara companiei, răspunderea profesională, respectiv toate costurile privind erorile și omisiunile din activitatea unei companii, încălcarea confidențialității informațiilor pe care le gestionează, daune provocate de acțiunea neloială a angajaților, riscuri reputaționale, inclusiv furtul banilor din companie prin diverse metode, cea mai frecventă fiind cea de tip phishing.

Alte riscuri cibernetice pe care le acoperă o poliță IT&C:

• Furtul din conturi bancare sau carduri;
• Întreruperea activității comerciale ca rezultat al unui atac cibernetic;
• Costurile de recuperare a datelor în urma atacurilor cibernetice;
• Șantaj cibernetic și recompensele solicitate de infractori;
• Defăimare;
• Furt de proprietate intelectuală;
• Transmiterea neintenționată de virusuri informatice;
• Încălcarea neintenționată a informațiilor legate de terțe părți.

Leader Team Broker, în parteneriat cu asiguratorii din piața LLOYD’S, a creat pentru companiile din România primul produs de asigurare care acoperă cheltuielile rezultate din atacurile cibernetice și plata amenzilor GDPR și care se adresează companiilor din orice domeniu de activitate. Astfel, polița asigură toate costurile aferente unui atac cibernetic (cyber risk), plata amenzilor GDPR ca urmare a unui atac cibernetic, costurile legate de refacerea reputației (costurile cu un specialist în PR), înlocuirea sistemelor hardware și software, dacă acestea au fost afectate, precum și costuri privind întreruperea activității, de exemplu pierderea profitului ca urmare a
întreruperii operațiunilor.

Sursa foto: Pixabay.com

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri