Chatbot-ul conversaţional cu Inteligenţă Artificială (AI) al Google, botezat Bard, este disponibil, începând de joi, şi în limba română, a anunţat compania dezvoltatoare, într-un comunicat citat de Agerpres.

Potrivit Google, lansarea și în limba română este parte din cea mai amplă etapă de extindere a Bard, care cuprinde toate cele 27 de ţări ale Uniunii Europene, precum şi peste 40 de limbi, inclusiv spaniola, germana, araba, chineza şi hindi. În prezent, Bard este disponibil în majoritatea ţărilor din lume şi în cele mai vorbite limbi la nivel global. Bard este un model lingvistic de mari dimensiuni, cunoscut şi sub numele de AI conversaţional sau chatbot.

„Acesta este capabil să comunice şi să genereze text într-un mod asemănător omului, ca răspuns la o gamă largă de solicitări şi întrebări. Bard este o soluţie în curs de dezvoltare, care poate ajuta utilizatorii să fie mai productivi şi creativi. Dincolo de a răspunde la întrebări, Bard ajută oamenii să dea curs curiozităţii şi imaginaţiei, să-şi testeze ideile şi să creeze pe baza lor. Bard combină amploarea cunoştinţelor lumii cu puterea, inteligenţa şi creativitatea modelelor mari de limbaj ale Google. Bard se bazează pe informaţii la zi de pe internet pentru a oferi răspunsuri de calitate, bazate pe informaţii actuale", menţionează Google România.

Ce poate face Bard în limba română

Potrivit sursei citate, chatbot-ul Bard generează în limba română diferite formate de text creativ, de la poezii, cod, scripturi, email-uri şi mesaje, şi răspunde la întrebări într-un mod cuprinzător şi informativ. De exemplu, poate răspunde la o cerere de tipul "Recomandă o mâncare cu următoarele ingrediente: năut, ardei şi fasole verde", "Fă-mi un rezumat al următorului text", "Dă-mi câteva sfaturi care să mă ajute să citesc mai multe cărţi anul acesta" sau "Ajută-mă să scriu un text despre cei mai cunoscuţi scriitori români în străinătate".

Bard este disponibil în limba română la adresa bard.google.com, pe desktop sau mobil, iar interacţiunea se poate face prin text scris sau voce.

Google a colaborat proactiv cu experţi, autorităţi de reglementate şi specialişti în politici publice, inclusiv autorităţi pentru protecţia datelor, în vederea lansării Bard în Europa, pentru a înţelege problematica acestora şi a asculta părerile tuturor părţilor. Aceasta este parte a abordării responsabile a Google în dezvoltarea inteligenţei artificiale. Google a luat măsuri pentru gestionarea responsabilă a informaţiilor personale ale utilizatorilor Bard.

Atunci când interacţionează cu Bard, Google colectează informaţii precum conversaţii, locul, răspunsurile şi informaţii de utilizare pentru îmbunătăţirea şi dezvoltarea produselor, serviciilor şi tehnologiilor de învăţare automată. Toate aceste detalii se găsesc în secţiunea Politica de confidenţialitate Google. De asemenea, Google a lansat un nou Centru de confidenţialitate Bard pentru ca utilizatorul să înţeleagă mai uşor setările de confidenţialitate pe care are la dispoziţie, se mai arată în comunicat.

Reprezentanţii Google menţionează că, fiind o tehnologie experimentală, Bard poate uneori să ofere răspunsuri inexacte sau incorecte.

"Dacă utilizatorii primesc un răspuns de acest fel, dacă nu se simt în siguranţă în interacţiunea cu Bard, întâlnesc orice altă problemă sau doar vor să-şi împărtăşească părerea despre utilizarea Bard, au la dispoziţie o secţiune unde pot foarte uşor să transmită feedback", precizează compania.

În mod implicit, Google poate stoca activitatea din Bard timp de până la 18 luni, dar acest interval se poate modifica de către utilizator la o perioadă cuprinsă între 3 la 36 de luni. De asemenea, această opţiune poate fi dezactivată complet, iar activitatea din Bard poate fi ştearsă cu uşurinţă de la g.co/bard/myactivity.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri