Anul acesta, pe Google, căutările legate de sintagma “crm” și “soft crm” în România au crescut cu până la 65% față de perioade similare ale anului trecut. Interesul crescut se datorează și programului pentru digitalizarea IMM-urilor, care a introdus softurile CRM drept cheltuială eligibilă. Majoritatea aplicanților au prevăzut un CRM în bugetele lor. Ce vor face cu el dacă obțin finanțarea?

Ce este de fapt un soft CRM?

Softurile pentru gestionarea relațiilor cu clienții (CRM) au cunoscut o evoluție impresionantă, transformându-se din simple instrumente pentru administrarea bazei de date a clienților în soluții complexe, integrate cu alte aplicații. În prezent, CRM-urile moderne reprezintă adevărate ecosisteme digitale, oferind o gamă variată de funcționalități care permit companiilor să-și sistematizeze și optimizeze practic toate procesele de lucru.

Vânzări și managementul clienților

Utilizarea unui soft CRM poate conduce la creșterea vânzărilor cu până la 29% și la sporirea productivității echipei cu până la 39% (sursa: PR Newswire).

CRM-urile centralizează informațiile despre potențialii clienți și clienți în timp real, într-o fișă sau card dedicat fiecărui client. Toți membrii echipei pot vedea în ce stadiu se află relația cu respectiva persoană de contact și ce discuții s-au purtat până în acel moment. De asemenea, aceștia pot accesa informații legate de facturi, stadiul plăților, precum și dacă au existat solicitări către departamentul de asistență tehnică.

Cu ajutorul unui soft CRM, este ușor să se identifice punctele slabe din procesul de vânzare, deoarece se pot genera automat rapoarte relevante. Un manager de vânzări poate evalua performanța și eficiența angajaților, durata medie a ciclului de vânzare, veniturile estimate, numărul de potențiali clienți blocați în etapele procesului etc.

Dincolo de vânzări: automatizări, integrări și AI

CRM-urile avansate sunt unelte prin care se sistematizează și automatizează activitatea companiilor, nu doar pe partea de vânzări și managementul clienților.

Practic, vorbim despre trecerea pe pilot automat a unor activități care în mod normal sunt rutiniere și consumatoare de timp.
CRM-urile sunt folosite în:

  • helpdesk / customer support
  • project management
  • management de personal
  • marketing
  • facturare
  • organizare de evenimente
  • recrutare HR
  • optimizare și automatizare de procese de lucru

Iar cele mai performante CRM-uri interconectează toate aceste domenii în platforme unitare, all-in-one, aproape complet automatizate.

Automatizări CRM

  • automatizare sarcini
  • emailuri / mesaje automate
  • automatizare procese (workflow)

Sunt foarte puține sarcini administrative care mai necesită intervenție manuală într-o companie. Sarcinile creative sunt singurele care nu pot fi înlocuite total. În rest, un CRM poate genera și trimite automat facturi, oferte, notificări etc.

Procesele de lucru sunt schematizate, astfel încât nu e nevoie de apeluri, mesaje, confirmări verbale etc. Toți angajații primesc sarcini automate și știu ce au de făcut, în funcție de stadiul la care a ajuns un proiect.

CRM-urile pot fi setate și să trimită mesaje personalizate, declanșate de anumite evenimente. Vorbim aici despre notificări automate de expirare service / contract / asigurare, secvențe de emailuri automate cu informații pentru clienți noi, notificări de plată etc.

Integrări CRM (Whatsapp, Facebook, Google)

Ne aflăm în era integrărilor, în care diferitele aplicații folosite de o firmă nu mai funcționează separat, ci își împart informația și interacționează.

MiniCRM România, unul dintre liderii de pe piața CRM națională, a dezvoltat integrări care conectează datele din CRM cu:

  • aplicațiile de calendar Google, Android, iOS
  • Whatsapp
  • Smartbill
  • eJobs și Bestjobs (datele candidaților pot fi importate automat în CRM)
  • Facebook Lead Ads (datele lăsate pe formularele de Facebook ajung instant în CRM)
  • Gravity Forms
  • OpenAPI (sunt importate date despre cifra de afaceri a lead-urilor, nr. de angajați etc.)
  • Call log (sincronizează apelurile și agenda telefonică cu CRM-ul)

MiniCRM România

Un aspect decisiv în alegerea unui CRM este ca acesta să aibă în spate o echipă care să ajute cu implementarea soluțiilor tehnice. Dacă această echipă vorbește în limba română, e și mai bine.

MiniCRM România este una dintre soluțiile care bifează un număr impresionant de funcționalități, add-on-uri și integrări. Este cu adevărat o soluție “all-in-one”, iar echipa MiniCRM oferă și sprijin în implementare, astfel încât soft-ul CRM să fie cât mai adaptat la nevoile și procesele de lucru specifice ale companiilor. MiniCRM funcționează și ca aplicație pe mobil.

Sursa foto: www.minicrm.ro/

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri