Valoarea medie a vanzarilor online din Romania, raportata la totalul tranzactiilor efectuate, este de 130 de euro, mai mare decat cea inregistrata la nivel european, de 120 de euro, a declarat directorul executiv al GECAD, Carmen Sebe, intr-o conferinta de presa.
Chiar daca sunt mai putini ca numar decat media europeana, romanii amatori de shopping online cumpara mai intensiv. Valoarea tranzactiilor totale impartita la numarul de cumparatori online formeaza, pe piata romaneasca de comert online, o cifra sensibil mai mare decat media europeana.

Potrivit estimarilor GECAD ePayment, valoarea pietei de comert electronic online doar prin card online se va tripla anul acesta comparativ cu 2006, pana la 30 milioane de euro. Piata generala de comert electronic, ce include, pe langa plata prin card, si plata prin numerar la livrare si cea prin ordin de plata, este estimata la 150 de milioane de euro.

"Potrivit observatiilor noastre, piata are tendinta de a se tripla in acest an, iar acest lucru nu va veni doar din cresterea numarului de tranzactii facute de cei care au achizitionat anul trecut de pe internet. Cresterea va fi data in mare parte de noii amatori de cumparaturi online, iar acestia au nevoie de informare", a mai spus Carmen Sebe.

Reprezentantii GECAD estimeaza ca, in prima jumatate a anului 2007 vor fi inregistrate 150.000 de tranzactii prin solutia ePayment, cu o valoare totala de peste 12 milioane de euro. Estimarile sunt bazate pe tendinta de crestere a pietei, a numarului de magazine online si a cumparatorilor.

Astfel, in primul trimestru al acestui an, volumul de tranzactii efectuate prin solutia ePayment a atins cinci milioane de euro, iar numarul de tranzactii s-a ridicat la peste 41.000, potrivit datelor centralizate de magazinele care utilizeaza serviciul ePayment. Volumul total al tranzactiior pentru anul 2006 a fost de 10 milioane de euro.

In momentul de fata exista aproximativ 1.500 de magazine online in Romania din care circa 800 accepta plata online prin card. Cele mai frecvente mijloace de plata sunt numerar la livrare si ordin de plata. Platile achitate cu cardul reprezinta doar 15-20% din numarul total al comenzilor online.

Reprezentantii ePayment sustin ca plata online prin intermediul cardului ofera cumparatorilor un nivel suplimentar de protectie fata de celelalte modalitati de plata. Cu toate acestea, ei ii sfatuiesc pe amatorii de cumparaturi online sa aleaga magazinele virtuale cunoscute, in detrimentul celor cu notorietate redusa, localizate orin cautare pe Internet. O alta sugestie adresata cumparatorilor este sa nu isi utilizeze cardul pentru salariu atunci cand efectueaza palti online, ci un card suplimentar pe care sa depuna suma necesara tranzactiei. Conform oficialilor ePayment, cel mai mare procent de tentative de frauda vizeaza cartelele preplatite.

GECAD a lansat un program de informare despre comertul electronic, structurat pe trei directii de comunicare, cu tinte diferite: publicul larg – CeCumperiAzi.ro, comerciantii online – Scoala de afaceri ePayment si liderii de opinie – Centrul de informare si resurse ePayment.

GECAD ePayment ofera companiilor solutii pentru comert electronic. Serviciile Gecad ePayment proceseaza comenzi cu plata prin card bancar, transfer bancar, plata la livrare, precum si microplati prin sms. In al patrulea trimestru al anului trecut, compania a avut o cota de 86% din piata serviciilor de procesare online de plati din Romania.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri