Flamingo International, unul dintre cei mai importanti retaileri de pe piata produselor electronice, electrocasnice si IT&C din Romania, a raportat pentru 2008 o crestere de peste 200% a vanzarilor de notebookuri, in termeni de volum, pana la aproximativ 60.000 unitati, si peste 150% in termeni de valoare, la aproximativ 103 milioane lei (aproximativ 27,9 mil. euro), comparativ cu anul 2007.

Valorile raportate de catre Flamingo includ ambele zone de business ale grupului, atat zona de retail cat si cea de distributie.

Aceste rezultate au fost generate in principal de vanzarile foarte bune realizate in prima jumatate a anului, cand reprezentantii companiei au raportat valori triple fata de aceeasi perioada a anului 2007. In a doua jumatate a anului, in special in ultimul trimestru, vanzarile de notebookuri au inregistrat o scadere, de la o crestere de 100% in primul semestru, pana la o evolutie de 30% in cel de-al patrulea trimestru.

Vanzarile din semestrul doi au fost influentate de doi factori: pe de o parte, accesarea mai dificila a creditelor de consum si pe de alta parte, scaderea vanzarilor pe fondul crizei financiare.

"Asa cum ne asteptam, notebookurile au fost printre cele mai vandute produse în 2008, acest fapt fiind influentat de preferintele de cumparare ale romanilor, care au fost indreptate catre tehnologie ridicata si mai multa mobilitate. Chiar daca, momentan, este mai dificil sa accesam creditele de consum si impactul crizei globale este din ce in ce mai mare, consideram ca notebookurile vor continua sa ramana printre cele mai vandute produse anul acesta, luand in considerare cresterea nevoii consumatorilor pentru tehnologie si mobilitate", a declarat Jiri Rizek (foto), CEO Flamingo International.

Potrivit reprezentantilor companiei, in 2008, Flamingo International a avut o cota de piata de peste 12% pe segmentul de notebookuri, aceasta fiind evaluata la o valoare de aproximativ 350 milioane euro.

In ceea ce priveste 2009, reprezentantii Grupului Flamingo se asteapta ca trendul de crestere a vanzarilor de notebookuri sa continue, dar intr-un ritm mai temperat, avand in vedere contextul economic actual. Astfel, in ianuarie, retailerul a inregistrat pe acest segment de produse o crestere de 10% in termeni de valoare, si 15% in termeni de volum, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008.

Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania inca din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice, fiind in acest moment unul dintre liderii de pe piata adresata.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si