Operatorul telecom Vodafone Romania a inregistrat o scadere de 3,5% a EBITDA (profit operational inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizari) in anul fiscal 2008/2009, comparativ cu anul fiscal fiscal anterior, de la 546 milioane de euro, la 527 milioane de euro.
Ca procent din evenituri, EBITDA a fost de 45,1% in anul fiscal 2008/2009, in vreme ce veniturile companiei au avansat cu 0,7%, la 1,16 miliarde euro.

De asemenea, compania a inregistrat 667.212 de clienti noi in anul fiscal 2008/2009, ajungand la un total de 9.588.065 de clienti la 31 martie 2009. Vodafone Romania si-a marit baza de clienti cu 7,5% comparativ cu anul fiscal anterior.

Clientii serviciilor pe baza de abonament reprezentau 38,3% din baza totala de clienti a operatorului telecom, iar utilizatorii cartelei Vodafone, 61,7%. Totodata, numarul de abonati ai Vodafone a inregistrat o crestere de 14,6% in anul fiscal recent incheiat.

“Suntem multumiti de rezultatele financiare realizate in ultimul an fiscal, avand in vedere schimbarile produse in climatul macroeconomic, mai ales in ultimele luni. Deciziile de reglementare, incetinirea consumului si deprecierea monedei locale au condus la reducerea ritmului nostru de crestere, pe fondul provocarilor resimtite in toate activitatile comerciale, in a doua parte a anului financiar”, a spus Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania.

Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a atins valoarea de 9,85 euro, pentru anul fiscal incheiat la 31 martie 2009, comparativ cu 10,76, la sfarsitul lui martie 2008, corespunzator unei scaderi de 8,5% de la un an la altul.

Numarul utilizatorilor 3G in reteaua Vodafone Romania a atins 1.135.260 la 31 martie 2009, ceea ce reprezinta o crestere anuala de 78,3%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri