Liderul cautarilor online Google va permite consumatorilor sa cumpere si sa asculte muzica pe pagina rezultatelor de cautare, fiind cel mai recent atac in razboiul pe care il poarta cu Microsoft pentru a influenta comportamentul de cautare al utilizatorilor de Internet, scrie Wall Street Journal.

In ultimul timp, Google s-a confruntat cu o competitite din ce in ce mai mare din partea Microsoft, care a lansat motorul de cautare Bing si a incheiat un parteneriat in domeniul cautarilor online cu Yahoo.

Microsoft a anuntat in cadrul evenimentului Web 2.0 Summit acorduri cu retelele Facebook si Twitter, pentru optimizarea serviciului Bing.

Yusuf Mehdi, un executiv al diviziei online a Microsoft, a declarat ca acordurile cu cele doua servicii fac parte din strategia Microsoft de a se diferentia de competitorii sai prin "parteneriate si oferte atractive".

In cadrul aceluiasi eveniment, Google a raspuns la anuntul Microsoft prin dezvaluirea unui parteneriat similar cu Twitter si prin demonstrarea unui nou instrument pentru cautare pe retelele sociale.

Mutarile Google si Microsoft marcheaza o noua faza in batalia celor doi rivali de a construi un motor de cautare mai bun prin adaugarea de noi tehnologii, continut si functii suplimentare. In luna iunie, Microsoft a lansat Bing sperand sa atraga utilizatori de la Google prin oferirea de continut detaliat in segmente ca turism si cumparaturi.

Microsoft a resimtit o crestere a numarului lunar de cautari facute pe site de la lansarea Bing, insa Google conduce detasabil piata cautarilor web. Potrivit comScore, cota de piata a Microsoft in luna septembrie a fost de 9,4%, in timp ce cota detinuta de Google a fost de 64,9%.

Persoane apropiate situatiei au mai declarat ca Google nu urmareste sa obtina venituri din parteneriatele pentru muzica, ci doar sa ramana relevant in piata.

Google a primit lansarea Bing ca pe o serioasa amenintare strategica. In ultimele luni, executivii Google au indemnat echipa de dezvoltare a produselor de cautare online sa inteleaga si sa concureze mai bine cu Bing, potrivit persoanelor apropiate situatiei.

In acest sens, Google si-a sporit eforturile in cautarile privind date financiare, informatii din real-estate si carti.

Axarea pe continut este o schimbare pentru Google, care timp de mai multi ani a reusit sa ramana lider prin detinerea de tehnologii mai bune care faceau cautarile web mai rapide. Potrivit analistilor, Bing poate realiza o cautare online la o viteza asemanatoare. Presiunea care cade acum asupra motoarelor de cautare este cum sa ofere diferite tipuri de continut.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si