Chiar daca a inceput sa dezvolte aplicatii pentru smartphone-uri inca din 2008, Brody afirma ca programele realizate pana la Trip Journal au fost mai mult niste incercari.
Tocmai de aceea vanzarea aplicatiilor mobile nici nu vor insemna foarte mult din businessul pe 2009, Brody estimand ca acestea sa ajunga la mai putin de 5% din cele 8,3-8,4 milioane de euro la care ar putea ajunge compania in acest an.
“Sunt convins ca acest segment va creste, singura problema este sa estimezi daca va fi o evolutie eruptiva sau liniara. O aplicatie buna se deosebeste extrem de mult prin succes de una excelenta. De exemplu, una buna poate sa fie vanduta in cateva mii sau sute de mii de exemplare, iar una excelenta in cateva sute de milioane de exemplare. Eu cred ca aceasta aplicatie este excelenta, dar nu stiu daca va reusi comercial. In zona de aplicatii mobile exista foarte multi factori necontrolabili: zeci de mii de bloguri, ziare care preiau sau nu stirile despre aceasta aplicatie. Dar potentialul este enorm pentru ca nu este asemenea unui business normal unde crestem liniar”, explica Brody.
Cu ajutorul Trip Journal, aplicatie dezvoltata din aprilie de cei 10 angajati ai iQuest utilizatorii pot trimite informatii actualizate din locurile pe care le viziteaza, programul permitand urmarirea rutelor prin GPS si vizualizarea pozitiei pe Google Maps, memorarea coordonatelor si realizarea de fotografii insotite de note.
Desi spune ca promovarea este foarte importanta pentru succesul aplicatiei dezvoltate din aprilie de cei 10 angajati ai iQuest, managerul nu a bugetat o anumita investitie pentru publicitate argumentand acest lucru prin faptul ca firma functioneaza foarte antreprenorial.
TripJournal este in procesul de lansare acum, de saptamana trecuta, aplicatia putand fi instalta pe telefoanele inteligente care folosesc sistemul Android dezvoltat de Google si pe terminalele iPhone, lansate de Apple.
Desi competitia Google a adus compania din Cluj in atentia presei, in jur de 80% din afacerile companiei inseamna businessul de solutii IT la cererea clientilor, iar 15% din afaceri sunt solutiile informatice standard, dar adaptate nevoilor clientilor.
Printre firmele pentru care a lucrat iQuest se numara Vodafone, Cora, Aegon si Volvo.
Totodata in jur de aproximativ 80% inseamna si vanzarea de software pentru pietele externe, in special pentru Anglia si Germania, restul fiind proiecte pentru piata locala.
De altfel Germania este si tara in care Cornelius Brody a plecat in 1988 si unde a castigat bani necesari investitiei initiale de 50.000 de marci pentru infiintarea companiei in 1998.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: