Compania americana de internet Google, care consuma o proportie mare de electricitate in centrele sale de date, a creat o subsidiara numita Google Energy, prin care vrea sa tranzactioneze energie, scrie New York Times.

Recent, compania a aplicat o cerere la Comisia Federala de Reglementare in domeniul energiei din Statele Unite (FERC) prin care sa i se permita cumpararea si vanzarea de energie.

Google a anuntat ca nu planuieste sa devina un trader de energie, iar principalul scop a fost sa obtina mai multa flexibilitate pentru cumpararea de energie regenerabila din centrele sale de date.

"Vrem sa avem abilitatea de a procura energie regenerabila pentru a compensa utilizarea acesteia la operatiunile pe care le detine", a declarat Niki Fenwick, purtator de cuvant Google. Fenwick a declarat ca accesul la mai multa energie regenerabila ar putea ajuta compania sa indeplineasca obiectivul de a deveni o companie "verde".

Aceasta nu este prima incursiune a Google in domeniul energetic. De-a lungul timpului, Google a investit in proiecte de energie regenerabila prin diviziile filantropice si cele de investitii. De asemenea, a abordat un numar de proiecte si parteneriate prin care, de exemplu, oferea instrumente de masurare a energiei electrice din gospodarii. Compania a mai incercat sa ajute la dezvoltarea de energie regenerabila care este mai ieftina decat carbunele.

Daca cererea Google va fi acceptata de FERC, compania ar putea sa vanda orice surplus de energie care rezulta din aceste initiative.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri