Yahoo, grup ce detine cel de-al doilea motor de cautare pe Internet, a anuntat o crestere semnificativa a profitului in primul trimestru, in pofida faptului ca a continuat sa piarda teren in fata concurentului Google.
Profitul net a crescut de peste doua ori in primul trimestru, la 310,2 milioane dolari, sau 22 centi/actiune, de la 117,6 milioane dolari, sau 8 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut. Yahoo a inregistat un castig de 5 centi/actiune din vanzarea diviziei Zimbra si de 2 centi/actiune din parteneriatul cu Microsoft, relateaza Bloomberg, citeaza NewsIn.

In iulie 2009, Microsoft si Yahoo au incheiat un parteneriat pe o perioada de 10 ani, pentru a concura cu Google pe sectorul cautarilor pe Internet. Yahoo vrea sa utilizeze programul Bing, oferit de Microsoft, pe paginile sale de Internet si sa afiseze reclame odata cu rezultatele cautarilor.

In divizia de cautare pe Internet, compania a pierdut teren in fata Google.

Excluzand veniturile transmise site-urilor partenere, vanzarile au atins 1,13 miliarde dolari in primul trimestru, sub estimarile analistilor, de 1,17 miliarde dolari.

Chiar daca scaderea cotei de piata a afectat veniturile, Yahoo a inregistrat o crestere a venitului pe cautare fata de trimestrul precedent. Valoarea a scazut insa fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"Afacerea de baza se amelioreaza in mod clar", a declarat Tim Morse, director financiar al companiei. Cota de piata a motorului de cautare Yahoo se stabilizeaza, a mai spus el.

Cu toate acestea, unii analisti sunt sceptici. "Motorul de cautare pe Internet are o evolutie foarte slaba", a declarat Jason Helfstein, analist in cadrul Oppenheimer & Co.

Pentru al doilea trimestru al acestui an, compania estimeaza venituri de 1,6-1,68 miliarde dolari, sub estimarile analistilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri