Grupul german E.ON, cea mai mare companie de utilitati din lume, prezenta si in Romania, a inregistrat venituri de 27,8 miliarde euro in primul trimestru, in urcare cu 8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar profitul net a stagnat la 2,4 miliarde euro.
E.ON anticipeaza insa un profit mai mic in acest an fata de nivelul promis anterior investitorilor, din cauza vanzarii retelelor de electricitate din Marea Britanie, transmite Reuters, dupa cum arata Mediafax.

Astfel, profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) se va plasa in acest an in intervalul 10,7-11,4 miliarde euro. Anterior, grupul estima un EBITDA de 11,2-11,9 miliarde euro in 2011.

In primele trei luni, rezultatul EBITDA ajustat a scazut cu 23%, la 3,4 miliarde euro, afectat si de reducera marjelor la operatiunile de gaze din Romania, potrivit unui raport al companiei.

Investitiile efectuate de grup au scazut in perioada analizata cu 31%, la 1,1 miliarde euro.

E.ON a intrat pe piata energetica romaneasca in 2005, cand a preluat compania de distributie a energiei electrice Electrica Moldova si distribuitorul de gaze Distrigaz Nord.

Afacerile E.ON Romania s-au plasat anul trecut la un "nivel comparabil" cu cel consolidat din 2009, de patru miliarde de lei, potrivit datelor anuntate de companie. E.ON a investit in Romania, din 2005, circa 1,6 miliarde lei. In 2010 companiile E.ON de distributie a gazelor si electricitatii au alocat 323 milioane lei pentru modernizarea retelelor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri