Grupul german de bricolaj Praktiker va inchide circa 15% din magazinele din Germania, se va retrage din Albania si va evalua restul activitatilor internationale, in cadrul unui plan pe termen de trei ani de rentabilizare a operatiunilor, anunta Mediafax.
Conducerea Praktiker a aprobat un plan de investitii de 300 de milioane de euro pentru revenirea la profitabilitate, se arata intr-un comunicat al grupului.

Grupul opereaza doua branduri, Max Bahr si Praktiker.

Pentru brandul Praktiker, grupul intentioneaza sa revina la politica de discount-uri mari, iar serviciile oferite de Max Bahr vor fi extinse.

Actiunile Praktiker au scazut cu 68% in acest an, dupa ce renuntarea la sistemul popular de discount-uri de 20% a alungat clientii, determinand scaderea profitului si plecarea directorului general, potrivit Reuters.

In cadrul restructurarii anuntate, circa 15% din cele 236 de magazine Praktiker din Germania vor fi inchise, iar numarul membrilor consiliului de administratie va fi redus de la cinci la trei. In plus, sediul central al grupului va fi mutat la Hamburg, unde se afla sediul Max Bahr, pentru alte economii.

Adio, Albania. Ce urmeaza pe plan international?

Praktiker va renunta la operatiunile neprofitabile din Albania si va evalua profitabilitatea celorlalte activitati internationale.

"Aceste masuri vor rentabiliza activitatile Praktiker in doi ani", a declarat noul director general al grupului, Thomas Fox.
Grupul nu a oferit detalii referitoare la modalitatea de finantare a planului de investitii.

Divizia internationala a Praktiker include operatiunile din Romania, Luxemburg, Grecia, Polonia, Ungaria, Turcia, Bulgaria, Ucraina si Albania.

Praktiker avea in Romania la sfarsitul lunii septembrie 27 de magazine, la fel ca la sfarsitul anului trecut. Potrivit strategiei grupului, pana la sfarsitul anului 2014 Praktiker intentioneaza sa deschida inca trei magazine in Romania.

Vanzarile nete ale Praktiker in Romania au scazut cu 24,4% in primele noua luni ale anului, la 116,1 milioane de euro, in contextul conditiilor economice dificile si al continuarii declinului consumului privat si vanzarilor de retail. Calculata in lei, scaderea a fost de 24%.

Divizia internationala, care include si Romania, a consemnat un declin al vanzarilor de 9,5%, la 688,2 milioane de euro. La nivel de grup, vanzarile au scazut cu 8,5%, de la 2,7 miliarde de euro anul trecut la 2,47 miliarde de euro in primele noua luni ale acestui an.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri