Grupul austriac de petrol si gaze naturale, OMV, a anuntat ca productia in primul trimestru a scazut in timp ce marja de rafinare a crescut, recuperand terenul pierdut in ultima perioada, insa cotatia scazuta a dolarului va afecta rezultatele.

Productia in primul trimestru al 2007 a scazut cu 2% pana la echivalentul a 322.000 de barili pe zi din cauza lucrarilor de intretinere ce au loc la grupul britanic Schiehallion, a cotelor de productie reduse ale Organizatiei tarilor Exportatoare de Petrol ce au afectat productia din Libia, a problemelor tehnice din Tunisia si a scaderii naturale constante in Romania, a precizat OMV, informeaza NewsIn, citand Reuters.

In acelasi timp, cotele de rafinare au crescut, recuperand terenul pierdut in ultimul trimestru al anului 2006, depasind si nivelul atins in urma cu un an, in mare parte datorita scaderii preturilor la petrol.

Grupul Citigroup, care mentine un rating de "cumparare" si un pret estimativ de 52 de euro pe actiune OMV, a precizat ca observa semne de slabiciune in perioada imediat urmatoare, insa a precizat ca "mentine perspectiva pozitiva in ceea ce priveste grupul OMV, datorita potentialului sub-apreciat ale eforturilor de restructurare ale subsidiarei romane Petrom".

In cursul zilei de vineri, OMV a anuntat ca marja de rafinare de baza a crescut pana la 5,25 dolari pe baril, fata de nivelul de 3,76 dolari pe baril inregistrat in al patrulea trimestru al 2006. OMV a precizat ca a vandut 5,14 milioane tone de produse rafinate, in scadere fata de cele 5,91 milioane tone vandute in trimestrul precedent.

Cel mai mare producator de petrol si gaze naturale din Europa centrala a emis avertizari legate de scaderea cotatiei dolarului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri