Gigantul de stat rus Gazprom a anunţat marţi o scădere masivă (-88% y/y) a profitului său net semestrial la 2,84 miliarde de euro, continuând să resimtă efectul scăderii exporturilor de gaze către Europa în urma războiului din Ucraina, informează AFP, preluat de Agerpres.

În primele şase luni ale anului, profitul net a scăzut la 296 de miliarde de ruble (2,84 miliarde de euro), faţă de 2,500 de miliarde de ruble (24,04 miliarde de euro) în aceeaşi perioadă a anului 2022.

"Scăderea exporturilor către Europa a fost parţial compensată de o creştere a livrărilor către China, care va continua să crească în temeiul obligaţiilor contractuale", a comentat Famil Sadigov, director adjunct al Gazprom, care a atribuit scăderea profitului semestrial slăbiciunii rublei.

Gazprom, pilon al economiei ruse condus de câţiva apropiaţi preşedintelui Vladimir Putin, a anunţat în mai o scădere de peste 41% a profitului său net anual pe 2022 la 1,226 miliarde de ruble.

Anul 2022 a fost marcat pentru Gazprom de închiderea în mare parte a pieţei europene, cu excepţia gazelor naturale lichefiate (GNL) pe care ţările UE continuă să le cumpere în lipsa unei soluţii alternative reale.

Scopul sancţiunilor europene vizează sugrumarea veniturilor ruseşti provenind din exporturile de gaze pentru a limita astfel finanţarea de către Kremlin a ofensivei militare în Ucraina.

În faţa acestor dificultăţi, Gazprom, care deţine monopolul exporturilor de gaze ruseşti prin gazoduct, a început în ultimele luni o schimbare de strategie, redirecţionând o parte din exporturi către Asia, unde cererea de energie este puternică.

Anul trecut, livrările de gaze către China prin conducta "Puterea Siberiană" din Extremul Orient Rus au atins un maxim istoric de 15,5 miliarde de metri cubi.

Sursa foto: Shutterstock / Northfoto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri