De la Magiunul de Topoloveni, Salamul de Sibiu și Telemeaua de Ibănești, primele trei produse românești protejat oficial la nivelul Uniunii Europene, o însemnată listă de alte specialități din țara noastră s-au adăugat acestora de-a lungul anilor, după cum urmează: Novacul afumat din Țara Bârsei, Scrumbia afumată de Dunăre, Telemeaua de Sibiu, Cârnații de Pleșcoi, Cașcavalul de Săveni, Telemeaua de Ibănești, Plăcinta dobrogeană, Pita de Pecica, Salata cu icre de știucă de Tulcea și salata tradițională cu icre de crap.

Acum, însă, un al treisprezecelea produs se alătură celor protejate până la acest moment: Salinate de Turda, un produs preparat de carne, afumat și uscat, obținut prin procesul de sărare umedă cu saramura naturală (numită popular în zonă „mărătoare” sau „murătoare”), în amestec cu mixul de condimente, zaharuri și culturi lactice, timp de 5-7 zile, afumat cu lemn de esență tare (fag), a următoarelor piese anatomice ale carcasei de porc: ceafă, cotlet, piept și pulpă, urmată de o etapă de maturare-uscare timp de 20-28 de zile.

„Salinate de Turda – IGP ” se comercializează sub denumiri diferite în funcție de piesa anatomică a carcasei de porc care reprezintă materia primă și anume: ceafă, cotlet, piept și pulpă de porc.

De asemenea, în prezent România mai are două produse care se află în etapa de verificare la nivelul Comisiei Europene pentru dobândirea protecției Indicației Geografice Protejate - Batog deltaic de sturion și Babic de Buzău, iar în faza de opoziție europeană, pentru dobândirea protecției Specialitate Tradițională Garantată – Sardeluță marinată.

Sursa foto: MADR

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri