Gigantul american McDonald\'s a inaugurat 15 cafenele pe piata din Japonia, intrand astfel in concurenta directa cu Starbucks, care detine 700 de unitati.

McDonald's are ca strategie cresterea numarului de clienti in cafenele prin rapiditatea si comoditatea serviciilor, aducand astfel ceva din regimul restaurantelor sale. Grupul american de fast-food, McDonald's, prezent pe piata din Japonia din 1970, propune in cafenele sale o gama de bauturi calde, dar si reci.

"Ne asteptam sa captam o noua clientela, cu scopul de a mari numarul clientilor fideli", a declarat reprezentantul McDonald's din Japonia, Eikoh Harada.

Miercuri a avut loc deschiderea McCafe din cartierul central Ebisu din Tokio, unde piata de cefenele concurenta este deja consolidata. Salariatii si studentii frecventeaza aceste lanturi de cafenele pentru a dejuna in graba, sau pentru a petrece ore in sir citind sau studiind, intr-o ambianta linistita.

Japonia, tara traditionala a ceaiului, a cunoscut o explozie a numarului de cafenele dupa sosirea pe piata din Tokio a companiei Starbucks in 1996.

McDonald's a anuntat in aprilie vanzarea a aproximativ 1.600 de restaurante in America Latina si in Caraibe, astfel incat sa isi poata concentra resursele in pietele in care vede o mai mare oportunitate de crestere, cum ar fi China. Veniturile totale ale lantului de restaurante au crescut cu 12%, pana la 6,01 miliarde dolari. Analistii se asteptau la venituri medii de 5,90 miliarde dolari, potrivit Reuters Estimates.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si
FOTO Hagibis a facut prapad in Japonia. Case daramate si diguri rupte