H&M, Hannes & Mauritz, cel mai mare retailer suedez si al doilea din Europa, a anuntat cea mai redusa crestere a profitului din ultimii doi ani, 419 milioane de euro, in trimestrul al doilea, mai mare decat perioada similara a anului trecut, cand profitul a fost de 363 milioane de euro.
Vanzarile din al doilea trimestru au crescut cu 7,8%, ajungand la aproape un miliard de euro. Venitul din luna mai a crescut cu 25%, a mai anuntat H&M.

Incasarile au fost peste peste asteptarile analistilor, iar aceasta crestere se datoreaza clientilor care au inceput sa-si cumpere deja haine de vara. Un al motiv care a pus umarul la acest avans al castigurilor il reprezinta si scaderea cu 13 procente a dolarului fata de coroana suedeza in al doilea trimestru ce a ajutat la reducerea cheltuielilor de cumparare. 60% din hainele vandute provin din Asia, unde articolele sunt platite in dolari.

Veniturile au crescut cu 25% in luna mai si cu 14% in comparatie ultimele doua luni de declin.

Cresterea la Bursa din Stockolm a H&M a fost de 8%, cea mai mare din ultimele trei luni, astfel incat cotatiile actiunilor H&M la Bursa din Stockolm au crescut de la 2,7 euro per actiune la 36,9 euro per actiune.

Retailerii de haine din Europa se confrunta cu o scadere a increderii cumparatorilor pe fondul cresterii inflatiei, multi dintre ei renuntand a mai cheltui bani pe haine. Cresterea profitului cu 14% in al doilea trimestru este cea mai lenta din ultimii doi ani.

Acestia au raportat cel mai slab profit din ultimii ani, dar luna aceasta a fost singura in care vanzarile au crescut incet. Retailerul H&M, care vinde un tricou de copil cu mai putin de 5 euro, a incercat de asemenea sa maresca vanzarile prin scumpirea articolelor in Marea Britanie si Germania.

H&M a introdus un sistem de vanzare online in Germania, Austria si Olanda, dar nu a dat detalii despre profitul provenit din vanazarile online. H&M planuieste sa deschida primele magazine in Japonia si Arabia Saudita in acest an fiscal pentru a-si atinge scopul de a deschide 190 de magazine in aceasta perioada, informeaza Bloomberg.

Desi este in plina expansiune, retailer-ul suedez anunta in luna mai ca nu va deschide niciun magazin pe piata romaneasca, deoarece nu exista o locatie potrivita. H&M opereaza in 28 de tari, avand peste 1.500 de magazine si 68.000 de angajati. Cea mai mare piata este Germania, urmata de Marea Britanie si Suedia.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri