Numărul de rezervări făcute de români pentru lunile iunie, iulie și august ale acestui an a crescut cu peste 39% față de numărul rezervărilor pentru vara anului 2022, arată datele de la kiwi.com, companie de travel tech.

Destinațiile pentru vacanța de vară alese de români s-au îndreptat, din nou, către țări europene. Cele mai populare alegeri pentru plecările lor au fost Italia, Spania, Marea Britanie, Germania și Franța, un top ce arată doar schimbări minore față de preferințele anului trecut.

Vara aceasta orașele europene au fost un punct de atracție pentru români. Destinațiile cele mai rezervate pe Kiwi.com au inclus Londra, Milano, Roma, Bruxelles și Paris, la fel ca și anul trecut. În plus, Viena, Dublin și Barcelona au fost de asemenea pe lista celor mai vizitate locații. Cel mai popular punct de plecare pentru călătorii români a fost Aeroportul Internațional Henri Coandă București.

Dacă ne uităm la cum au rezervat românii vacanțele lor de vară, datele Kiwi.com arată că 34% dintre ei și-au planificat din timp escapada din lunile calde, între 3 săptămâni și 2 luni în avans, în timp ce mulți alții și-au demonstrat afinitatea pentru plecările spontane. Aproximativ 15% dintre călători au făcut rezervarea cu cel mult 3 zile înainte de plecare, precedați de alți 9% care și-au finalizat rezervările înainte cu 4-6 zile, iar alți 15% s-au hotărât cu 1 până la 2 săptămâni înainte.

Cu toate astea, în comparație cu anul precedent, există o tendință clară care arată că acum românii își rezervă călătoriile mai devreme. În 2022, fereastra medie de rezervare (timpul în avans în care călătorii își rezervă zborurile) a fost de 25 de zile, în timp ce în acest an este cu șapte zile mai mult - acum media este de 32 de zile înainte de plecare.

Mai mult, peste jumătate dintre rezervări au reflectat o preferință pentru vacanțe mai lungi, 30% optând pentru șederi cuprinse între 1 și 2 săptămâni, iar 31% au preferat perioade de odihnă de 4 până la 6 zile. Cu toate acestea, 29% dintre călătorii români au ales city-breaks de până la 3 zile. Interesant este că în acest an românii au ales să-și extindă șederile în comparație cu 2022, an în care majoritatea românilor au avut tendința să rezerve city-breaks de ultim moment.

Uitându-ne la prețurile plătite de români pentru vacanțele lor, în ciuda creșterii anticipate a prețurilor zborurilor în timpul sezonului de vârf, creșterea medie a fost doar de 9% în comparație cu anul precedent. Prețurile biletelor pe diverse categorii de zboruri arată o creștere și mai mică. Astfel, ies în evidență prețurile zborurilor pe distanță medie, zboruri între 1500 km și 3999 km, unde creșterea a fost chiar mai moderată, de 5%.

Top 10 destinații de toamnă

Cu siguranță românilor le place să creeze amintiri când călătoresc, astfel sfârșitul verii nu înseamnă și sfârșitul dorinței lor de a vedea lumea. Conform datelor Kiwi.com**, topul celor 10 destinații pe care românii le vor vizita toamna asta sunt: Italia, Spania, Marea Britanie, Franța, Grecia, Germania, Portugalia, Belgia, Turcia și Israel. Similar cu tendințele verii, românii optează pentru vacanțe mai lungi - 34% vor sta în vacanță între 4 și 6 zile, iar alți 30% au ales vacanțe de 1 până la 2 săptămâni.

Prețurile biletelor, comparativ cu sezonul de vară, înregistrează o scădere de 13%. Biletele zborurilor scurte sunt cu 17,2% mai ieftine, cele pentru zborurile medii au scăzut cu 13,6%, iar zborurile lungi sunt cu 25,4% mai accesibile.

*Datele se referă la rezervările făcute pe Kiwi.com între 1 ianuarie și 28 august, pentru călătorii între 1 iunie și 1 septembrie, 2022 și 2023.
**Rezervări făcute pe Kiwi.com din 1 ianuarie până pe 28 august, pentru călătorii între 1 septembrie și 1 decembrie 2023.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri