Marriott International Inc., cel mai mare lant hotelier din Statele Unite, a afisat o pierdere neta de 23 milioane dolari in primul trimestru, in contextul in care recesiunea a determinat o scadere a cheltuielilor destinate calatoriilor, relateaza Bloomberg.
Pierderea neta din trimestrul ce s-a incheiat pe 27 martie a fost de 23 milioane dolari, sau 6 centi/actiune, fata de un profit de 122 milioane dolari, sau 33 centi/actiune in aceeasi perioada a anului trecut, conform NewsIn.

Profitul ajustat din operatiuni, excluzand costurile, a fost de 23 centi/actiune, peste nivelul de 13 centi/actiune prevazut de analisti intr-un sondaj Bloomberg.

Marriott, ce detine marci precum Ritz-Carlton, Courtyard si Residence Inn, intentioneaza sa reduca cheltuielile pentru investitii cu 400 milioane dolari in acest an, dupa ce numarul rezervarilor hoteliere a scazut. Compania a mai redus costurile prin scurtarea orarului de lucru si prin sistarea noilor angajari.

"Oamenii nu mai calatoresc pentru a asista la conventii sau la alte tipuri de reuniuni pana cand nu se simt siguri ca economia este in proces de revenire", a declarat Smedes Rose, analist in cadrul Keefe, Bruyette & Woods.

Veniturile au scazut cu 15%, la 2,5 miliarde dolari, a anuntat Marriott. Castigurile ajustate exclud costuri de 84 milioane dolari, ce includ pierderi din credite, depozite si rezilieri.

"Industria hoteliera si Marriott International continua sa simta impactul crizei economice mondiale", a declarat directorul executiv al J.W. Marriott. Compania gestioneaza peste 3.200 de hoteluri in 66 de tari si regiuni, si obtine cea mai mare parte a veniturilor din America de Nord.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cine este noul director al Marriott, care vrea sa renoveze hotelul