Grupul farmaceutic Novartis AG a afisat o scadere cu 10%, la 2,04 miliarde dolari, a profitului net din al doilea trimestru, din cauza aprecierii dolarului in fata euro, arata un comunicat al companiei cu sediul central la Basel, Elvetia.
In aceeasi perioada a anului trecut, compania inregistrase un profit net de 2,25 miliarde dolari. Analistii estimasera ca Novartis va afisa in trimestrul al doilea un profit net de 2 miliarde dolari, informeaza NewsIn.

Vanzarile companiei au fost sprijinite de cererea pentru Diovan, tratamentul pentru hipertensiune, si Gleevec, care se administreaza bolnavilor de cancer. Totusi, castigurile au fost grav afectate cand grupul a convertit veniturile in dolari.

Actiunile companiei au avut una dintre cea mai slaba performanta a unui grup european din industria farmaceutica de anul acesta. Castigurile s-ar putea imbunatati in a doua jumatate a anului, in cazul in care dolarul se depreciaza, a declarat Fabian Wenner, analist in cadrul UBS AG, din Zurich.

"Daca influenta valutara se schimba, atunci compania ar putea inregistra o crestere a volumelor", a spus Wenner, care recomanda cumpararea actiunilor Novartis.

De la sfarsitul celui de-al doilea trimestru din 2008 pana pe 30 iunie anul acesta, dolarul s-a apreciat cu 12% in fata euro, scazand valoarea vanzarilor Novartis pe piata europeana.

Vanarile in monede locale au crescut cu 8%, la 10,5 miliarde dolari. Analistii estimasera vanzari totale de 10,4 miliarde dolari.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri