Economia japoneza a crescut cu 1,1% in perioada octombrie-decembrie 2009, fata de trimestrul precedent, sustinuta de exporturi si de investitiile companiilor, relateaza Les Echos, citat de NewsIn.
Cresterea din al patrulea trimestru a fost cea mai puternica de la cresterea de 1,3% inregistrata in perioada aprilie-iunie 2009. Avansul produsului intern brut (PIB) a depasit estimarile analistilor, ce prevedeau o crestere de 0,9%.

Datele revizuite arata ca economia Japoniei nu a crescut in al treilea trimestru al anului trecut.

Cresterea anuala a fost de 4,6%, peste estimarile pietei, de 3,7%.

Comparativ, economia Statelor Unite a avansat cu 5,7% in al patrulea trimestru, iar economia zonei euro cu 0,1%.

Cresterea de la sfarsitul anului trecut a fost sustinuta de cererea interna, care a contribuit cu 0,6 puncte procentuale la crestere. Aceasta este prima contributie pozitiva din ultimele sapte trimestre.

Investitiile companiilor au crescut cu 1%, aceasta fiind prima crestere dupa cea din trimestrul I din 2008, dar nu au reusit sa atinga asteptarile pietei, de 1,5%.

Consumul a crescut cu 0,7%, dupa o revenire de 0,6% in trimestrul precedent, sustinut de subventiile de stat pentru autoturisme si pentru produse electronice cu consum redus de energie.

Exporturile au crescut cu 5%, dupa un avans de 8,4% in perioada iulie-septembrie.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri