Profitul operational al AstraZeneca a scazut in primele noua luni cu 1%, la 9,1 miliarde de dolari, insa veniturile au urcat cu 3%, la 24,6 miliarde de dolari, a anuntat grupul farmaceutic anglo-suedez.
Profitul inainte de taxe a crescut, in perioada ianuarie-septembrie, cu 1%, la 8,7 miliarde de dolari, se arata in raportul financiar al AstraZeneca pentru primele noua luni, citat de Mediafax.

"Suntem bine pozitionati pentru a ne atinge obiectivele propuse pentru anul acesta. In cel de-al treilea trimestru, veniturile au crescut cu doua cifre pe pietele emergente. Veniturile au crescut, de asemenea, in Europa de Vest. In SUA, asa cum era de asteptat, impactul competitiei de pe piata medicamentelor generice si lipsa veniturilor din vanzarea vaccinurilor contra gripei au facut ca trimestrul sa fie problematic", a declarat David Brennan, director general al AstraZeneca.

In trimestrul al treilea, veniturile grupului s-au redus cu 4%, la 7,9 miliarde de dolari, din cauza impactului cursurilor de schimb valutar nefavorabile. Totodata, profitul operational a scazut cu 25%, la 2,4 miliarde de dolari.

AstraZeneca noteaza ca progreseaza in implementarea unor programe de remodelare a afacerilor. In aceste conditii, grupul a inregistrat, in perioada ianuarie-septembrie, cheltuieli de restructurare de 777 milioane de dolari, din care 212 milioane de dolari in trimestrul trei.

Multi producatori farma se confrunta cu cresterea competitiei pe piata medicamentelor generice, iar AstraZeneca nu face exceptie, noteaza Reuters. Grupul s-a adaptat, prin reducerea operatiunilor si eliminarea a mii de locuri de munca, mentinand, insa, beneficiile pentru actionari.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri