Notiunea de “management” este asociata, printre altele, si cu ideea de sacrificiu in viata personala, cu un program vesnic incarcat si cu o limitare drastica a timpului liber. Intr-un sondaj de opinie recent, peste 90% dintre tinerii din generatia millennials au declarat ca nu sunt entuziasmati de functii inalte deoarece se tem de impactul pe care l-ar avea asupra echilibrului viata personala - viata profesionala. Mai mult decat atat, managerii nu au doar responsabilitatea echilibrului propriu, ci au o influenta majora si in cultivarea acestuia in cadrul echipei sau al departamentului pe care il conduc.

In prezent, timpul ocupat de munca si timpul liber nu mai pot fi definite ca acum cateva decenii. Schimbarile socio-economice, evolutia tehnologica si dezvoltarea canalelor de socializare sunt doar o parte din factorii care au remodelat modul in care muncim si modul in care ne relaxam. Iar principala modificare pare sa fie o delimitare din ce in ce mai vaga intre cele doua. Putem sa indeplinim tot mai multe sarcini online, putem sa fim contactati oriunde si oricand, la fel de bine cum putem sa mentinem legatura cu cei dragi sau sa ne deconectam tot online. Astfel incat, in loc de doua stari clar delimitate ca spatiu si timp, ceea ce vedem astazi este o stare hibrida, permanenta, in care muncim, ne distram si ne relaxam de-a valma.

Rezultatul acestei schimbari este paradoxul in care simtim ca nu ajungem nicaieri si ca ar trebui sa muncim si mai mult, in acelasi timp in care tanjim dupa mai mult timp liber si activitati placute. Asta deoarece nu ne concentram cu adevarat pe nimic, facem cate putin din toate si nu avem o perspectiva clara. Asadar, cum putem fi eficienti fara sa ne epuizam si cum putem sa ne bucuram de timp liber fara sa fim neproductivi?

Alegeti numai activitati cu adevarat calitative, atat profesional cat si in timpul liber. La o privire mai atenta, cele mai multe activitati care ne ocupa timpul sunt marunte, irelevante si obositoare. Delegati mai multe dintre sarcini, faceti o selectie mult mai severa a ceea ce ramane pe lista “de facut”. Gasiti solutii alternative la intalnite prelungite, limitati-va prezenta acolo unde este imperativ. In timpul liber, pasivitatea si inertia in fata televizorului nu va vor oferi satisfactii. Alegeti hobby-uri, timp de calitate petrecut cu cei dragi, activitati noi si incitante, care sa va trezeasca pofta de viata.

Ganditi in termeni de energie, nu de timp. Degeaba aveti o zi libera, daca tot ceea ce va doriti este sa dormiti, si degeaba aveti timp suficient la dispozitie pentru un proiect, daca nu puteti sa va concentrati si nu aveti randament. Putem sa ne crestem nivelul de energie printr-o nutritie adecvata, hidratare, miscare in aer liber, somn de calitate. Munca neintrerupta nu este deloc recomandata. Iar in pauze, luati-va cu adevarat pauza, nu verificati email-urile.

Separati timpul pentru munca de timpul liber. Nu este usor se ne separam complet de munca, insa imixtiunea sa constanta in viata personala va duce inevitabil la burnout. Invatati sa alocati timpi si durate specifice pentru anumite activitati. Sunteti in vacanta? Nu verificati e-mailul non-stop, nu raspundeti oricand la telefon. Stabiliti o ora in care sa faceti doar asta, eventual inainte sa se trezeasca ceilalti membri ai familiei sau seara tarziu. Aveti un hobby? Alocati un interval clar pentru ceea ce va pasioneaza si astfel veti fi mai motivati la munca, stiind ca va asteapta “recompensa” prestabilita. La fel, cand ne concentram pe un proiect, sa evitam ceea ce ne-ar putea distrage atentia. Daca nu ne stabilim propriile limite si prioritati, nimeni nu o sa le respecte.

Transformati tehnologia si social media in prieteni, nu dusmani. Desi este principala responsabila pentru conectarea noastra permanenta la obligatiile profesionale, tehnologia poate sa ne si ajute sa organizam mult mai eficient timpul. Folositi aplicatiile si modalitatile noi de interactiune si planificare, creati grupuri de lucru temporare pentru anumite proiecte, care va vor permite sa gestionati sarcinile profesionale mai usor.

Oferiti un exemplu personal. Liderul este cel care da tonul si care asigura un mediu de lucru sanatos. Lipsa de echilibru se va rasfrange si la nivelul echipei. In schimb, daca oferiti un exemplu pozitiv si ii veti sustine si pe ceilalti sa isi stabileasca prioritati si sa aiba o energie mai buna, rezultatele excelente se vor vedea in scurt timp.

Sursa foto: Shutterstock / Dirk Ercken

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri