Istanbul - Turcia

Istanbul - Turcia

De departe, cel mai populat oraș transcontinental din lume este Istanbulul, gazda a 15 milioane de locuitori. Orașul turcesc se întinde în Europa și Asia, potrivit MSN.

Cunoscut pentru arhitectura sa multiculturală, cu marile moschei emblematice, Istanbulul a servit istoric ca o punte între două culturi. Conform Atlasului Mondial, Istanbul - fostul Constantinopol - a fost capitala Imperiului Bizantin care a condus între 330-1453 d.Hr., dar și a Imperiului Otoman care a condus între 1285 și 1923 d.Hr.

În prezent, cele două continente pe care se întinde Istanbulul sunt legate printr-un pod.

Sursa Foto: Shutterstock.com

Orenburg - Rusia

Orenburg - Rusia

Orașul rusesc Orenburg servește și el drept punte între Asia și Europa, dar spre partea de nord a Rusiei, potrivit MSN.

Mult mai puțin populat decât Istanbulul, cu aproximativ 534.000 de locuitori, orașul a fost fondat oficial în 1735 ca fortăreață pentru cazacii din Urali.

Orenburg este un oraș industrial, fiiind recunoscut pentru prelucrarea petrolului, extracția gazelor naturale, industriile ușoare și construcția de mașini.

Călătorind din Europa spre Orenburg, trebuie să traversați un pod deasupra râului Ural, iar în drum spre Asia, veți trece pe lângă o magnifică poartă elisabetană din piatră, care servește drept linie de despărțire între continente.

Sursa Foto: Shutterstock.com

Magnitogorsk - Rusia

Magnitogorsk - Rusia

Rămânem tot în Rusia și mergem în Magnitogorsk, un alt oraș care leagă Europa de Asia, însă mai puțin o destinație turistică, potrivit MSN.

Deși Magnitogorsk a fost inițial construit drept fortăreață de către împărăteasa Elisabeta a Austriei în 1743, acesta a devenit un proiect de companie pentru Iosif Stalin în anii 1930.

Planificând să transforme peisajul din terenuri agricole într-o societate industrializată, axată pe oțel, Stalin a trimis muncitori sovietici să trăiască și să lucreze în oraș, în lagăre de muncă forțată securizate cu sârmă ghimpată.

Astăzi, orașul este rece și industrial, cu mulți cetățeni care trăiesc în partea europeană și fac naveta pentru a lucra într-o fabrică de fier și oțel din partea industrială de-a lungul Asiei.

Sursa Foto: Shutterstock.com

Atyrau - Kazahstan

Atyrau - Kazahstan

Un alt oraș transcontinental care se concentrează foarte mult pe producerea de produse energetice este Atyrau, din Kazahstan, potrivit MSN.

Al treilea oraș transcontinental care leagă Europa de Asia, de-a lungul râului Ural, Atyrau a fost înființat ca port de pescuit în 1600.

Mai târziu, fabricile de petrol și de procesare au devenit importante pentru economia orașului, atât de mult încât orașul a fost numit capitala petrolieră a Kazahstanului în 1999.

Ceea ce este unic la Kazahstan este că se învecinează cu Rusia, China, Uzbekistan și Turkmenistan, așa că întreaga țară este foarte puternic influențată de o mulțime de culturi mixte. Din păcate, datorită resurselor sale minerale bogate și a suprafețelor mari de teren arabil, țara a fost exploatată, inclusiv în perioada sovietică.

Sursa Foto: Shutterstock.com

Suez - Egipt

Suez - Egipt

Singurul oraș transcontinental care servește drept punte între Africa și Asia este Suez, orașul egiptean situat de-a lungul Canalului Suez, potrivit MSN.

Suez a făcut parte din civilizațiile egiptene antice începând cu secolul 25 î.Hr., unde faraonii egipteni l-au folosit ca loc sigur pentru a se ascunde atunci când țara era invadată. De asemenea, orașul a fost și un punct de plecare pentru musulmani, în călătoria lor de pelerinaj la Mecca.

Astăzi, locul său pe Canalul Suez (care a durat un deceniu pentru a fi construit înainte de a fi deschis în 1869) este esențial în comerțul global, deoarece canalul este cea mai scurtă rută de la Atlantic către Oceanul Indian și Pacificul de Vest.

Sursa Foto: Shutterstock.com

Sursa foto: Shutterstock