Magazinele și mall-urile sunt destinațiile principale de timp liber ale românilor, iar 54% dintre români își prelungesc sesiunile de cumpărături dacă pe fundal se aude muzică cunoscută pe placul lor, conform unui sudiu Reveal.

Conform rezultatelor studiului implementat de Reveal Marketing Research, cele mai frecventate locații publice în care românii obișnuiesc să își petreacă timpul liber sunt magazinele (83%) și centrele comerciale/ mall-urile (48%).

Observăm că pentru cei cu vârste cuprinse între 35-44 ani, categorie de vârstă ce se diferențiază printr-o putere de cumpărare mai mare, mall-urile reprezintă într-o mai mare măsură o soluție de petrecere a timpului liber (55%).

Îndreptându-ne atenția către rolul muzicii în spațiile comerciale, 63% dintre români consideră că este important să audă muzică cunoscută când merg în mall-uri, iar 59% atunci când merg să își facă cumpărături uzuale în magazine.

Comportamentul consumatorilor în astfel de momente este influențat de muzică, 54% dintre respondenți declarând că petrec o perioadă mai lungă la cumpăraturi atât în magazine, cât și în centrele comerciale dacă aud muzica cunoscută preferată pe fundal, principala motivație menționată fiind că muzica le distrage atenția și îi determină să petreacă mai mult timp în respectivul spațiu comercial.

Românii scot mai mulți bani din buzunar dacă fac cumpărături „pe muzica lor”

Mai mult decât atât, un procent semnificativ de 37% dintre consumatori au declarat că ar fi dispuși să cheltuiască mai mulți bani în magazine sau în mall-uri dacă pe fundal s-ar auzi o muzică cunoscută pe placul lor.

30% dintre români preferă un ritm mai alert al muzicii cunoscute atunci când se află în spații comerciale, în timp ce 34% nu au o preferință clară de gen muzical în astfel de situații

Conform datelor studiului, 85% dintre respondenți consideră că muzica cunoscută îi influențează în mod pozitiv în locațiile publice. De asemenea, românii declară în proporție de 66% că este important sau foarte important ca genul muzical să fie pe placul lor într-un spațiu public (ex. bar, terasă, magazin etc.), într-o măsură semnificativ mai mare consumatorii cu vârsta cuprinsă între 35-44 ani (72%).

Urmărind principalele asocieri între atributele muzicii cunoscute și diferitele tipuri de locații publice, aflăm că, pentru majoritatea românilor un volum potrivit al muzicii face ca mediul să fie mai plăcut în magazine, pe când în cazul mall-urilor vorbim mai degrabă de ritmul muzicii de pe fundal.

”Muzica cunoscută are capacitatea de a influența în mod semnificativ comportamentul și experiența consumatorilor în spațiile comerciale, aceasta reprezentând nu doar un fond sonor plăcut, ci și unul dintre cei mai influenți factori în stabilirea tonului pentru atmosfera unei astfel de locații. Spre exemplu, în timp ce ritmurile mai rapide crează o atmosferă energică în magazin ce poate stimula impulsurile de cumpărare, muzica lentă poate încuraja consumatorii să petreacă mai mult timp explorând și cumpărând”, a declarat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri