Căutarea autenticității, precum și dorința de a proteja planeta și de a fi în comuniune cu natura sunt câteva dintre tendințele care vor defini domeniul gastronomiei în anul 2024, conform experților.

Aceste tendințe s-au conturat în urma demersului revistei Time în acest sens, care a întrebat mai mulți bucătari, ba chiar și un expert în așa-numita futurologie culinară ce mâncăruri și ce băuturi vor fi la căutare în 2024.

Astfel, conform acestora, următoarele direcții se vor profila anul acesta în acest domeniu:

Accent pe arome internaționale

Prin acest lucru, specialiștii consultați vor să spună faptul că, având în vedere procesul de globalizare, bucătarii vor acorda mai multă atenție ingredientelor provenite din bucătăriile țărilor lor de origine.

Time dă în acest sens exemplele restaurantelor italiene wafu, cu alte cuvinte cele care asezonează mâncarea italiană cu dressingul japonez, dar și al brutăriilor britanico-filipineze, cu alte cuvinte diverse amestecuri culturale de acest tip, dar și altele, care se vor regăsi în farfuriile clienților în 2024.

Mai multe ingrediente asiatice

În 2024 ne putem aștepta de asemenea și la revenirea în forță a ingredientelor asiatice, cum ar fi susanul negru, leguma filipineză ube, guava roz sau rambutanul, dar și a combinației dintre ceai și lapte, folosită inclusiv de britanici.

"Vedem gogoși umplute cu ceai și lapte, precum și ciocolată caldă cu ube. Am fost de curând într-un loc unde aveau biscuiți cu susan negru", a declarat pentru sursa citată una dintre persoanele consultate.

Pași către sustenabilitate

De asemenea, o altă tendință a anului curent va fi cea către sustenabilitate, numeroase companii urmând să prioritizeze acest lucru în lunile care vin, în moduri surprinzătoare.

Un exemplu în acest sens este creșterea consumului de ciocolate alternative, în contextul în care cererea tot mai mare de ciocolată la nivel global a dus la despădurirea multor zone de pe tot cuprinsul globului.

Consumul de ciuperci

O altă predicție interesantă privind gastronomia în 2024 este cea privind consumul de ciuperci, ca o alternativă la carne. Este citat în acest sens exemplul unui bucătar care a creat, recent, chiftele de ciuperci, acesta fiind doar un exemplu privind felul în care acestea pot intra în alimentația noastră.

O sărbătoare a legumelor

Specialiștii prevăd de asemenea o tendință tot mai accentuată a restaurantelor care vor găti legume. În acest sens, spun experții consultați, oamenii au acum o înțelegere mai profundă asupra felului în care să gătească legumele, care este în același timp mai satisfăcător pentru clienți, dar și pentru ei înșiși.

Cină într-o băutură

Nu în ultimul rând, o altă tendință care se conturează pentru 2024 este integrarea mâncărurilor cu băuturile alcoolice.

Astfel, cred specialiștii, anul acesta vom vedea o fuziune mai accentuată a felurilor de mâncare cu astfel de băuturi, deși, pe de altă parte, va exista de asemenea și o preocupare mai mare pentru consumul de alcool cu măsură.

În 2024, mâncarea va fi albastră

Totodată, mai spun specialiștii consultați de Time, 2024 va fi un an în care vom continua să vedem experimente exotice în ce privește felurile de mâncare, cum ar fi, spre exemplu, pizza cu cerneală de sepie.

Pe de altă parte, adaugă aceștia, mâncarea noastră de anul acesta va avea tendința de a avea culoarea albastră, motiv pentru care unele băuturi, dar chiar și mâncăruri, vor avea această nunață, cum ar fi spre exemplu brioșele colorate cu proteine din pudră de fluture.

Sursa foto: Shutterstock / YARUNIV Studio

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri