S-a schimbat Guvernul. Lumea publicitatii a intrat in fibrilatie. Radu Florescu, directorul Saatchi&Saatchi, vrea sa dea cartile pe fata: Daca suportam acte de coruptie, de fapt lucram cu cei ignoranti.
Ce schimbari estimati ca se vor produce anul acesta in lumea publicitatii?

2005 este un an foarte important. Este anul schimbarii garzilor. Dupa ce Basescu a cistigat alegerile s-au schimbat foarte multe lucruri. Atmosfera s-a schimbat, iar acum se manifesta acut tema de combatere a coruptiei. Acesta este sentimentul predominant care afecteaza si domeniul nostru si cred ca ar fi bine sa punem in lumina toate agentiile care au fost implicate. Sa deschidem toate dosarele despre activitatea noastra, sa se vada ce si cum am facut, intrucit credibilitatea noastra pe piata este slaba. Trebuie sa fim mai transparenti!

Cind vorbim despre publicitate vorbim despre sume imense: citeva zeci de milioane de dolari. Daca suportam acte de coruptie in acest domeniu, inseamna de fapt ca lucram cu cei ignoranti, cu oameni care fac rau Romaniei. Initiativele ar trebui sa vina in primul rind din partea Guvernului pentru ca ei sint cei care sustin combaterea coruptiei.

Ce are de ascuns firma Saatchi&Saatchi?

Saatchi&Saatchi nu are nimic de ascuns. Reputatia mea este, de asemenea, binecunoscuta pe piata. S-a spus uneori ca sint naiv. Este doar o perceptie! Adevarata sau nu, pot sa afirm ca pot sa dorm linistit. Prefer sa dorm asa decit sa cistig bani murdari.

Cea mai mare temere in lume in acest moment este cea fata de terorism. Cum se finanteaza terorismul? Prin coruptie. Ducind lucrurile la extrem, am putea spune ca cel mai puternic sprijin al terorismului este coruptia.

Compania pe care o conduceti nu s-a mai remarcat cu nici un premiu in ultimii ani. Ce se intimpla?

Este adevarat ca nu am stat foarte bine la capitolul premii in ultimii trei ani, dar am cistigat un numar impresionant de clienti. Daca ar trebui sa aleg intre un premiu si un client as alege oricind un client. Pentru ca ceea ce facem noi este business si sintem, inainte de toate, o afacere. Premiile reprezinta un lucru secundar. Creatia este importanta, dar fara rezultate palpabile nu are nici un rost. Putem sa cistigam 100 de premii, daca vinzarile clientilor nostri nu sint in crestere, nu inseamna nimic.

Care sint rezultatele Saatchi&Saatchi din punct de vedere financiar?

Anul trecut a reprezentat pentru noi inregistrarea unei cresteri de 25% din punct de vedere al profitului si al venitului brut. As indrazni sa afirm ca sintem pe locul doi sau trei in topul agentiilor de publicitate. Anul acesta este, de asemenea, foarte bun. Am prevazut o crestere de 20-25%, tinind cont de contextul pietei romanesti. Sintem inca in crestere si ca industrie de servicii sintem un fel de oglinda a pietei in care activam. Daca economia creste, crestem si noi.

Care este cota de piata a Saatchi&Saatchi?

Nu ne raportam niciodata la ceilalti. Din ce stiu eu, reprezentam aproximativ 15%. Este un calcul pe care l-am facut doar din punct de vedere al productiei pentru ca producem foarte multe spoturi.

Strategic, care sint obiectivele companiei pentru anul acesta?

Strategia noastra, ca agentie, tine de aspectul creativ. Am facut modificari inca de la inceputul anului. Am creat doua pozitii noi. Ne vom concentra mai mult asupra lucrarilor pe care le facem in interiorul agentiei. In aproximativ o luna, va veni un specialist de la Saatchi&Saatchi care a lucrat la New York si Londra si care a cistigat nenumarate premii la Cannes. Este vorba despre Andrew Fischer, cel care va adauga un plus de valoare Departamentului nostru de creatie.

Ce consecinte va avea aderarea la UE pentru publicitatea romaneasca?

Vor fi cresteri pina in 2007. Din pacate cred ca atunci vom inregistra o scadere. Intrarea in UE va reprezenta un soc pentru toata lumea. Va fi o perioada de adaptare care va schimba felul de lucru in toate domeniile. Va fi nevoie sa lucram si mai mult sa intelegem si mai bine si sa fim si mai competitivi.

Se stie ca multinationalele lucreaza in general cu multinationale. Ce sanse au micile agentii romanesti in contextul 2007?

Cred ca acest lucru se poate schimba. De ce nu? Fiecare incearca sa gaseasca un mod de lucru mai eficient si mai ieftin. Daca vor gasi o alta agentie care poate face lucrurile atit de bine ca una mare, de ce nu? (...) Agentiile mici sint foarte bune. Sint multi oameni talentati cu idei foarte bune. Va fi o perioada in care va trebui sa ne consolidam si noi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri