Alocarea activelor in portofoliu conteaza mai mult decat diversificarea

Paradigma dupa care functionau si dupa care ne ghidam in investitiile noastre s-a schimbat semnificativ in aceasta perioada, iar acum diversificarea nu mai are o importanta atat de mare, mai utila fiind modalitatea de alocare a portofoliilor, a declarat Adrian Mitroi, secretar general al CFA Romania, in cadrul conferintei "Analiza financiara si managementul de portofoliu", organizat de Asociatia Brokerilor.
"Daca finantele clasice ne-au invatat ca diversificarea este buna, eu cred ca diversificarea asa cum este ea definita s-a dovedit a fi o strategie perdanta. Alocarea activelor in functie de perceptia fata de risc conteaza, iar diversificarea a inceput sa conteze din ce in ce mai putin", a explicat Adrian Mitroi.

Pentru persoanele care sunt interesate in acest moment de investitii, el recomanda prudenta, disciplina si introducerea in portofoliu si a diverselor valute. De asemenea, el recomanda si administrarea capitalului liber detinut.

"Alocarea pe active fara risc o reprezinta dolarul, insa cea mai mare greseala in acest moment mi se pare vanzarea de euro pentru cumparare de dolar", a mai declarat Mitroi.

El a mai afirmat ca desi in prezent preturile actiunilor sunt la un nivel atractiv, paradigmele sunt diferite in aceasta perioada si in Romania, si la nivel global. "Conform calculelor noastre privind cresterea economica si rata inflatiei fata de veniturile companiilor, piata romaneasca pare a fi evaluata la un nivel corect", este de parere reprezentantul CFA Romania.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri