Emilian, RTB House: Chrome penalizeaza parte din reclame. Ce solutii exista?

Din 15 februarie, Google va preinstala un adblocker in browserul Chrome. Astfel, unele reclame nu vor mai trece si utilizatorii ar trebui sa aiba o experienta mai buna de navigare. Totodata, Google a inceput sa penalizeze reclamele de tip pop-up. In acest context am discutat cu Catalin Emilian, country manager RTB House, despre cum ar trebui sa se adapteze site-urile din Romania la noile directive si care sunt domeniile de exploatat pentru publicitatea online.

RTB House va fi prezenta la ecomTEAM 2018, in 28 si 29 martie. Nu rata unul dintre cele mai importante evenimente eCommerce ale anului! Profita acum de reducerile early bird.

Wall-Street.ro: In contextul anuntului facut de Google este relevant sa stim cati utilizatori de Chrome sunt, de fapt, in Romania.
Catalin Emilian: Chrome este cel mai utilizat browser la momentul actual, cu o popularitate in crestere. Conform studiului Gemius pentru luna Ianuarie 2018 (ranking.gemius.com) cota de piata fost de 67.98 % din totalul afisarilor de pagina realizate de utilizatorii de internet din Romania.

W-S.ro: Care vor fi, pe scurt, modificarile aduse de Google pe partea de advertising si cum ar trebui sa se adapteze acestora site-urile de continut din Romania?
CE: Solutiile introduse de Google si implementate prin cooperarea cu Coalition for Better Ads vor bloca automat reclamele intruzive pentru o experienta mai buna a utilizatorului atat pe Desktop, cat si pe mobil.

Sunt percepute astfel video-urile autoplay cu sunet, reclamele care trebuie urmarite contra-cronometru, reclamele pop-up si full-page. Practic, website-urile sunt evaluate si verificate pentru a se stabili daca respecta standardele. Daca una dintre reclame este identificata ca fiind intruziva, toate reclamele de pe pagina respectiva vor fi blocate de Chrome.

Citeste si:
Hainele imping piata de eCommerce: 2 din 3 romani cumpara online
Hainele imping piata de...

Desigur, acest lucru presupune o serie de schimbari pentru publisheri si website-uri. Google a publicat un ghid detaliat inaintea implementarii acestei politici, iar publisherii au avut timp sa se pregateasca si sa faca modificarile aferente. Primul pas a fost sa opreasca plasarile de reclame si formatele semnalate ca fiind deranjante sau intruzive - si impotriva standardelor Google.

Detinatorii de site-uri trebuie sa verifice constant formatele folosite si sa se asigure ca respecta regulile. Oricum, modificarile nu sunt atat de severe, iar Google vrea ca rezultatul sa fie un Internet transparent, mai placut pentru utilizatori.

W-S.ro: Desi ponderea formatelor intruzive/pop-up-urilor a scazut, inca mai sunt publicatii si magazine online care depind de ele. Cum pot fi acestea inlocuite, ce variante au?

CE: Reclamele pop-up sunt intruzive, asa ca vor primi evaluari negative si vor ajunge sa fie blocate. Din acest motiv publisherii nu ar trebui sa mai conteze pe acest tip de format publicitar. Nu cred ca va exista un replacement concret, ci mai degraba cred ca marketerii ar trebui sa se orienteze pe alte formate pentru a sustine comunicarea cu clientii. Cheia din punctul meu de vedere este utilizarea unui continut mai relevant pentru utilizatori.

Citeste si:
Aplicatie mobila sau site responsive pentru magazinul online?
Aplicatie mobila sau site...

Potrivit raportului Adlucent, o varianta buna de comunicare ar putea fi retargetingul. 71% din clienti prefera comunicarea personalizata, adaptata intereselor si obiceiurilor pe care le au. In campaniile RTB House, de exemplu, sunt afisate in bannere oferte relevante pentru utilizatori. Avem template-uri variate, astfel incat sa pregatim mesaje dinamice, creative, animate.

Oamenii nu isi doresc sa scape complet de reclame pentru ca nevoia de a cumpara ramane in picioare. Isi doresc, mai degraba, sa primeasca oferte care chiar ii intereseaza, pentru produse pe care chiar isi doresc sa le cumpere. Din acest motiv consider retargetingul o solutie. Reclamele acestea sunt rezultatul unei analize intense si detaliate a obiceiurilor de cumparare ale utilizatorilor. Marketerii ar trebui sa se orienteze catre tehnologiile noi, precum deep learning, care permit conceperea unor reclame cu adevarat eficiente. Algoritmii self-learning fac mesajele publicitare cu 50% mai eficiente.

W-S.ro: Ce se va schimba in mentalitatea antreprenorilor/ownerilor de business-uri online din punct de vedere al advertising-ului in 2018-2019, comparat cu anii precedenti? Pe ce se va pune mai mult accent, pe ce mai putin?

CE: Cred ca perceptia asupra publicitatii se va schimba in anii ce urmeaza. Deja din ce in ce mai multe companii se concentreaza pe experienta clientilor, cautand noi solutii pentru a le oferi continut de calitate. Studiul arata ca oamenii au tendinta de a da click de doua ori mai des pe bannere care afiseaza produse in aria lor de interes, chiar daca produsele nu le sunt neaparat cunoscute. Antreprenorii si oamenii de marketing ar trebui sa ia in calcul noile modificari si sa beneficieze de pe urma lor. Pot obtine rezultate mult mai bune daca trateaza reclamele ca o modalitate de a comunica cu clientii sau chiar drept canale prin care sa ii “sfatuiasca” in legatura cu viitoarele achizitii.

Citeste si:
Brand content-ul a ajuns si in Romania! Ce avantaje ai?
Brand content-ul a ajuns si...

Publicitatea programatica permite brandurilor sa aiba conversatii cu audienta potrivita, in contextul potrivit, in functie de datele pe care le are despre aceasta. Potrivit Zenith Programmatic Marketing Forecasts, reclamele cumparate pe modelul programatic vor creste cu 67% in 2019.

W-S.ro: Ce urmeaza pentru RTB House? Aveti planuri de expansiune?

CE: E un an de dezvoltare, intrucat ne-am dori sa ne pornim operatiuni in piete noi. In prezent, avem birouri locale nou deschise in Japonia si America de Nord si de Sud. Oricum, eficienta este cheia RTB House. Din acest motiv investim in tehnologie si algoritmi. Anul trecut am implementat 100% tehnologie deep learning la toate nivelurile platformei noastre. Algoritmii bazati pe deep learning permit predictii mai bune pentru utilizatorii care dau click pe reclame, ceea ce se traduce printr-o crestere de 16,5% a volumelor fara alterarea bugetului campaniei. Multumita deep learning, modulele care estimeaza probabilitatea valorilor conversiei pot creste si eficienta activitatilor de retargeting pana la 29%.

De asemenea recomandarile bazate pe deep learning pot potrivit produsele preferintelor potentialilor consumatori cu 41% mai bine, comparativ cu campaniile care nu folosesc deep learning. RTB House e prima companie de retargeting din lume care foloseste deep learning la acest nivel.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea New Media »



Citeste si
Studiu: Cat te costa sa deschizi un magazin online in Romania