Actionarii Purcari Wineries spera sa obtina 265,9 milioane de lei din listarea a 49% din actiunile companiei la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), reiese din prospectul de IPO citat de Agerpres.

Subscrierile pot fi facute incepand cu data de 29 ianuarie si pana pe 8 februarie. Investitorii de retail trebuie sa subscrie la pretul fix de 28 lei/actiune, iar investitorii de retail au intre 19 si 28 de lei.

Simbolul sub care se va lista este WINE, iar cele mai multe actiuni sunt oferite de Lorimer Ventures Limted (peste 8,17 milioane actiuni), urmat de Amboselt Universal cu 1 milion si International Finance Corporation (IFC) cu 628.920.

Conform prospectului, 10% din oferta de 9,8 milioane actiuni este dedicata investitorilor de retail si restul pentru cei institutionali. Intermediarii ofertei sunt Raiffeisen Bank si Swiss Capital.

Producatorul de vin Purcari Wineries Plc anunta, pe 15 ianuarie, ca intentioneaza sa se listeze la Bursa de Valori Bucuresti, in primul trimestru din acest an, printr-o Oferta Publica Initiala de cel mult 49% din actiunile existente.

Citeste si:
Cat se poate castiga sau pierde pe bursa cumparand noile actiuni
Cati bani au castigat sau...

'Purcari intentioneaza sa solicite admiterea actiunilor sale la tranzactionare in Categoria Actiuni Internationale, pe Piata Spot Reglementata administrata de Bursa de Valori Bucuresti. Oferta va consta dintr-un numar de pana la 9.800.000 de actiuni oferite existente, reprezentand pana la 49% din numarul total de actiuni existente ale societatii', se arata intr-un document publicat pe site-ul companiei.

Potrivit acestuia, societatea nu isi va majora capitalul social in cadrul ofertei publice si nu va primi niciun fel de fonduri rezultate din oferta.

Compania intentioneaza sa adopte o politica de dividende progresiva. Pentru anii urmatori, presupunand absenta unor conditii de piata exceptionale sau a unor nevoi semnificative de finantare, Consiliul de Administratie intentioneaza sa recomande Adunarii Generale a Actionarilor distributia de dividende reprezentand 50% din profitul distribuibil anual, in conditiile legislatiei aplicabile.

''Compania opereaza peste 1.000 de hectare de podgorie si patru platforme de productie in Romania si Moldova. Purcari detine doua dintre primele cinci branduri premium din Romania, avand o cota totala in acest segment de 26%. Pe fondul cresterii robuste a consumului in ECE si in special in Romania, Purcari a inregistrat o rata medie de crestere a veniturilor de 34% in perioada 2014-2016, cu rate medii anuale de crestere de 55% in Romania, 49% in Polonia, 44% in Moldova, 15% in Cehia si Slovacia. Nivelul ridicat al cresterii s-a mentinut in primele 9 luni ale anului 2017, in care compania a crescut cu 35% pe an, cresterea in Romania accelerand la 69% fata de aceeasi perioada din 2016'', se arata in document.

Citeste si:
E-INFRA nu se listeaza anul acesta la Bursa de Valori Bucuresti
Daniel Farmache, deputy CEO...

Potrivit acestuia, marja EBITDA pe primele 9 luni 2017 a fost de 33%, in timp ce marja de profit net a urcat la 23%, crescand cu 29%, respectiv 55%, fata de aceeasi perioada din 2016.

''In Romania, se consuma circa sase litri de bere si bauturi spirtoase pentru fiecare litru de vin, in timp ce in Polonia raportul este de 18 la 1, deci mai avem mult de lucru, mai ales dupa ce am intrat in segmentul vinurilor spumante anul trecut'', a declarat Victor Bostan, fondator si director general al Purcari.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Piete de capital »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
BVB, promovata sau nu piata emergenta? FTSE: Ramane cum am stabilit