Casa de brokeraj XTB anunță că România este pe locul patru în lume, în topul cu cea mai rapidă creștere a numărului de clienți noi. Compania a depășit, totodată, pragul de un milion de investitori la nivel global.

Atingerea pragului de 1 milion de clienți vine la trei ani după ce XTB și-a extins oferta de produse financiare, prin adăugarea de acțiuni și ETF-uri cu deținere.

Interesul pentru tranzacționarea online de acțiuni și alte instrumente financiare a explodat după sartul pandemiei COVID-19, în anul 2020. Reprezentanții XTB spun că numărul de clienți s-a dublat de la sfârșitul lui 2021 și până astăzi.

„Țara noastră este pe locul patru în topul cu cea mai rapidă creștere în privința numărului de clienți noi, majoritatea dintre aceștia alegând investițiile în acțiuni și în ETF-uri. De asemenea, dacă ne referim la importanța și mărimea piețelor din grupul XTB, România se află pe locul șase, la nivel global”, a explicat Irina Cristescu, General Manager XTB România.

Anul trecut, 312.000 de clienți noi au folosit aplicația și platforma de investiții XTB pentru a-și investi fondurile pe piețele financiare globale.

Creșterea dinamică a bazei de clienți și volatilitatea sporită pe piețele financiare globale au dus la rezultate record pentru companie în 2023. Profitul net consolidat s-a ridicat la 175 milioane Euro, iar veniturile consolidate au atins 351 milioane Euro.

„Ne propunem să devenim cea mai importantă aplicație de investiții din Europa, oferind clienților noștri un spectru larg de produse financiare ușor de utilizat pentru a tranzacționa, investi și economisi. În 2024, pe măsură ce vom adăuga obligațiuni, produse de pensionare și portofel electronic cu un card pentru mai multe valute, ne așteptăm la 65-90.000 de clienți noi pe trimestru”, a declarat Omar Arnaout, CEO al XTB.

Ce noi produse vrea să lanseze XTB în 2024

În trimestrele următoare, XTB va continua să extindă portofoliul de produse și să introducă noi servicii și soluții pentru o bază mai largă de clienți. Se așteaptă ca această strategie să accelereze transformarea în curs a XTB dintr-un broker CFD, într-o aplicație universală de investiții.

Al doilea trimestru al anului 2024 marchează adăugarea planificată a obligațiunilor ca o nouă clasă de active în portofoliul pasiv al XTB. Oferta va include obligațiuni guvernamentale și corporative, emise de corporații globale de renume cu un rating relativ sigur (de la AAA la BBB-).

În prima jumătate a anului, XTB intenționează să introducă și componenta de Social. Acest nou serviciu, care va fi lansat în premieră în Polonia, le va permite clienților să urmărească activitatea investitorilor cu cele mai bune randamente din portofoliul XTB, dar și pe cea a prietenilor sau familiei. Componenta de Social va oferi informații despre compoziția portofoliului, apetitul pentru risc și tranzacțiile curente prin notificări push după fiecare tranzacție.

În trimestrul al treilea din 2024, XTB intenționează să lanseze, în Polonia, un produs dedicat pensiilor. Posibilitatea implementării unor programe similare va fi cercetată și pe alte piețe, inclusiv în România.

Până la sfârșitul anului, XTB își propune să introducă un produs care să le permită clienților să își gestioneze finanțele „din mers”. Este vorba despre un portofel virtual integrat cu un card multi-valutar, ce le va permite clienților să efectueze plăți, transferuri, schimburi valutare și investiții.

XTB este o companie poloneză cu 12 birouri în întreaga lume, inclusiv în Polonia, Marea Britanie, Germania, România, Spania, Republica Cehă, Slovacia, Portugalia, Franța, Chile și EAU (Dubai). Din 2016, acțiunile XTB sunt listate la Bursa de Valori din Varșovia.

Sursa foto: XTB

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri