Daca proiectele Bucuresti Mall si Unirea Shopping Center se aflau anul trecut intr-o lupta stransa pentru titlul de cel mai bun centru comercial in functie de performanta vanzarilor, in prezent pozitia de lider este ocupata de AFI Palace Cotroceni, arata un studiu al companiei de consultanta imobiliara Colliers International.

“In 2010, AFI Palace Cotroceni a reusit sa devina cea mai populara destinatie pentru cumparaturi din Bucuresti, printr-un mix bun de chiriasi si prin oportunitatile de distractie create vizitatorilor. Urmatoarea pozitie este aprig disputata de Baneasa Shopping City si Bucuresti Mall. Indiferent de tipul de retail pe care sunt specializati, comerciantii plaseaza cele doua centre foarte aproape unul de celalalt”, sustin consultantii Colliers.

Desi este un mall relativ nou, Baneasa Shopping City a reusit sa se pozitioneze foarte bine, vizand populatia cu venituri medii spre mari, adauga cei de la Colliers, in timp ce Bucuresti Mall inca beneficiaza de avantajul de a fi primul mall modern din Capitala.

Pe locul al treilea in topul celor mai performante centre comerciale se afla Unirea Shopping Center, care detine avantajul locatiei ultracentrale si se afla intr-un proces continuu de imbunatatire a calitatii mixului de chiriasi.

Clasamentul este continuat Plaza Romania, detinut, la fel ca si Bucuresti Mall, de turcii de la Anchor Grup. Anul trecut, alaturi de Plaza, pe a patra pozitie s-a clasat si AFI Palace Cotroceni.

Ce se intampla in tara

In ceea ce priveste evolutia mall-urilor din afara Bucurestiului, comparativ cu 2009, nu a existat o schimbare majora in topul primelor trei orase din tara din punctul de vedere al performantei inregistrate de magazinele retailerilor.

“Constanta ramane orasul cu cele mai mari vanzari in centre comerciale (peste 30% din respondenti au indicat Constanta acest oras pe locul intai), urmat indeaproape de Cluj. Timisoara ocupa locul trei, cu toate ca are o istorie indelungata a retail-ului modern (inca din 2005), dar cel mai probabil este afectata de obiceiurile de consum ale populatiei din zona care inca isi face cumparaturile in orasele de granita de pe teritoriul Ungariei”, se mai arata in analiza companiei de consultanta imobiliara.

Cu cat au crescut vanzarile

Mai mult de jumatate dintre retailerii participanti la studiu (peste 50% dintre respondenti) au simtit o apreciere a vanzarilor de pana la 30%, in timp ce restul au inregistrat fie o stagnare a vanzarilor fie o scadere, insa intr-un procent mai mic decat anul anterior.

"Magazinele din cele mai bune centre comerciale din Bucuresti au inregistrat vanzari pe metru patrat in medie cu 25% mai mari decat magazinele din cele mai bune centre comerciale din tara. De remarcat, faptul ca diferenta dintre performanta magazinelor din Capitala si tara este sensibil mai mica fata de 2009, cand inregistram un ecart al vanzarilor de 40%", precizeaza consultantii.

Sondajul Colliers testeaza performanta a peste 100 de retaileri prezenti atat in centrele din Bucuresti, cat si in cele din tara si a fost trimis catre retailerii care opereaza cel putin trei magazine in proiecte distincte din Bucuresti.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri