In Romania inca exista tendinta de a percepe serviciile de Facility Management strict tranzactional si nu strategic. Sunt insa studii care ne spun ca decizia de a alege un angajator este influentata in proportie de peste 35% de mediul de lucru. Astfel, in procesul de Workplace Management, care include activitati de Facility Management, obiectivul este ca angajatul chiriasului nostru sa aiba un standard de calitate foarte ridicat la birou. Asta inseamna ca rolul unui workplace manager este sa furnizeze unui chirias informatii cu adevarat relevante in procesul de organizare a spatiului", a declarat Andrei Postelnicu, managing director, CBRE Global Workplace Solutions.

"In Romania si in regiune, activitatatile de Facility Management inca sunt servicii tranzactionale - reparam echipamente, schimbam o usa, facem un update, cand in realitate, ca si furnizor de workplace management - ar trebui sa facem mai mult, adica workplace experience. Nu e suficient sa am un birou desenat intr un anume fel, trebuie sa ii asigur angajatului toate lucrurile de care e nevoie. Exemplu: sunt la birou si am bevoie de o bona. Sau am nevoie de bilete la teatru. Este responsabilitatea mea ca furnizor sa ii asigur posibilitatea de a comanda", a spus Andrei Postelnicu (foto), la conferinta ReConstruct 2019.

Evenimentul a fost organizata cu sprijinul CBRE, Vastint, Genesis Property, Openville Timisoara, Peli Partners, Mindspace, Build Green, si Allbim.net.

"Alt exemplu: vin la birou, ma aproprii de cladire, aplicatia ma recunoaste, imi citeste calendarul, stie unde am intalnirile - cand intru in parcare imi aloca loc de parcare mai spre iesire. Daca nu am intalniri, imi aloca undeva in spate - ca cei care au intalniri sa poata pleca mai repede. Ajung la birou si in functie de cu cine am intalniri, imi propune un anumit birou dintr o anumita zona. Asta e «smart buildging»", adauga managerul CBRE.

El a adaugat ca exista intr-o cladire inteligenta pana si aplicati legate de "senzoristica in cosul de gunoi: sunt notificat cand cosul ajunge la 2/3 din capacitate, astfel incat sa opimizez costurile pe curatenie. Toate solutiile ne ajuta sa livram servicii, deoarece in ochii angajatilor clientilor nostri noi suntem furnizori de servicii,. Toate trebuie sa aiba in spate o baza tehnica".

Citeste si:
CBRE: Romania, cea mai competitiva tara din regiune, dar nu si ieftina
Daniela Boca, CBRE: Romania,...

Andrei Postelnicu a mai subliniat ca "peste 50% din decizia de angajare tine de «workplace». Tot mai multi manageri de resurse umane includ tururi ale birourilor, pentru a isi atrage angajatii. La un turnover de 20% pe an, costurile de recrutare si angajare sunt foarte mari - o retentie mare creeaza economi pentru o companie".


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Imobiliare si constructii »



Citeste si
Andrei Jerca, noul head of industrial services in cadrul CBRE