Anca Năsui, Leasing Manager Dezvoltare IULIUS, a detaliat la retailArena planurile dezvoltatorului pentru Cluj-Napoca și Constanța.

IULIUS își concentrează acum planurile pe Cluj-Napoca și Constanța, unde dorește să investească în total 1,3 miliarde euro în două proiecte mixte de reconversie urbană, pe modelul celor de la Iași și Timișoara, a afirmat Anca Năsui, la retailArena 2023.

Proiect IULIUS de 800 milioane de euro la Constanța

La Constanța, planurile sunt într-o fază incipientă, IULIUS semnând în septembrie un parteneriat cu Oil Terminal, operatorul portuar controlat de statul român care deține terenul, dar nu îl mai folosește practic de un deceniu. Este vorba de dezvoltarea unui proiect de reconversie urbană pe 38 de hectare, iar valoarea proiectului se învârte în jurul a 800 milioane de euro.

”Dorim să le redăm oamenilor o zonă industrială neutilizată în ultimii 10 ani prin transformarea sa într-un proiect de regenerare urbană”, a explicat Anca Năsui. ”Vrem ca orașul Constanța să devină activ pe partea de business și turism, și nu doar vara”.

Proiectul de la Cluj-Napoca, unic în România

La Cluj-Napoca proiectul IULIUS, estimat la jumătate de miliard de euro, este deja în etapa finală de avizare. Practic, fosta platformă industrială Carbochim va deveni un proiect mixt unic, în vreme ce fabrica a fost relocată, IULIUS investind 5 milioane de euro în retehnologizarea sa.

”Va fi un proiect unic, cu funcțiuni în premieră”, a explicat Anca Năsui. Proiectul de la Cluj-Napoca va avea un centru comercial cu magazine ancoră prezente prima dată în Cluj, din zona de home & deco, dar și cea de modă. Va avea însă și funcțiuni de recreere, activități culturale – de pildă, o sală de spectacole - fresh market, locuri de joacă pentru copii.

De asemenea, vor fi spații verzi pe 5 hectare, noi zone de promenadă pe malul râului Someș, facilități pentru petrecerea timpului în aer liber. ”Grădinile urbane sunt o semnătură a grupului IULIUS iar spațiile verzi sunt o adevărată ancoră a proiectelor noastre”, a afirmat Anca Năsui.

”Va fi un proiect care va include 115.000 mp închiriabili de retail, care va seta noi standarde în domeniu”, a declarat reprezentanta IULIUS. Practic, vorbim despre cea cea mai mare suprafață închiriabilă de retail din România. Compania estimează un termen de execuție de 3 ani de la aprobarea PUZ.

În celelalte proiecte ale IULIUS, mai ales la Iași, vom vedea magazine noi, de pildă un magazin flagship Peek & Cloppenburg în Palas, dar și un magazin Hugo Boss. Dar și la Timișoara vom vedea ”parteneriate puternice”, a dezvăluit Anca Năsui.

Din punctul de vedere al performranțelor financiare, proiectele IULIUS sunt pe locurile 3, 4 și 5 – primele 2 fiind centre din București – a explicat ea. Ca urmare, sunt vizate de toți retailerii internaționali care vor extindere în afara Capitalei, iar cererea mare a dus la regândirea spațiilor și chiar reconfigurarea lor. De pildă, pentru noul magazin Peek & Cloppenburg au trebuit mutate camerele tehnice – practic, un etaj tehnic a devenit suprafață suplimentară de retail.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri