CNCAV: Decesul femeii din Bacău nu are legătură cu vaccinul anti-COVID-19

Comitetul Naţional de coordonare a activităţilor privind vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) a transmis câteva lămuriri legate de decesul femeii din Bacău, care a survenit după ce acesteia i-a fost administrată prima doză de vaccin anti-COVID-19.

CNCAV anunță că specialiștii din cadrul DSP bacău a realizat o evaluare a cazului femeii în vârstă de 73 de ani și au ajuns la următoarele concluzii:

  • pacienta s-a prezentat la vaccinare in data de 22.01.2021, conform programarii efectuate in platforma informatica programare.vaccinare-covid.gov.ro;
  • la nivelul centrului de vaccinare, au fost respectate procedurile de lucru si protocoalele specifice;
  • in cadrul procedurii de triaj au fost masurate constantele (tensiunea arteriala, frecventa cardiaca, SpO2), care se incadrau in limite normale;
  • după vaccinarea împotriva COVID-19, persoana a fost îndrumată în punctul de supraveghere postvaccinare, unde a fost supravegheată de catre medicul coordonator al Centrului de vaccinare timp de 15 minute, nu a prezentat nici o reacție postvaccinală și a urmat circuitul de ieșire;
  • nu au fost inregistrate deficiente in ceea ce priveste asigurarea calitatii, sigurantei si trasabilitatii vaccinurilor in toate etapele de gestionare a acestora, cu respectarea lantului de frig specific.

Mentionam ca pacienta se afla in evidentele medicului de familie cu multiple comorbiditati de natura cardiaca, neurologica si diabet zaharat.

Conform informatiilor detinute la nivelul UPU-SJU Bacau, pacienta s-a prezentat cu simptomatologie care a impus acordarea asistentei medicale de urgenta in contextul multiplelor comorbiditati existente. La examenul clinic si paraclinic efectuat in cadrul Unitatii de Primiri Urgente-SJU Bacau, pacienta a fost diagnosticata cu tulburare majora de ritm cardiac care nu a raspuns la manevrele de resuscitare si care a determinat decesul.
Tinând cont de antecedentele patologice, evoluția pe perioada observării postvaccinale, respectiv datele clinice si paraclinice inregistrate in UPU-SJU Bacau, nu se susține decesul ca fiind o reacție adversă postvaccinală indezirabilă.

Astfel, nu s-a stabilit o legătură de cauzalitate cu vaccinarea, ceea ce încadrează cazul în categoria evenimentelor coincidente. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, evenimentul coincident este definit ca „evenimentul produs după vaccinare, care nu este provocat de vaccin sau de administrarea acestuia”.

Citeste si:
Pacientul român cu arsuri, transferat cu întârziere în Belgia, a...
Pacientul român cu arsuri,...

Sursa foto: Agerpres FOTO

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Sănătate »



Setari Cookie-uri