Piata cafelei din Romania, estimata la circa 420 milioane euro, a crescut intr-un ritm cu o singura cifra in primele sase luni ale acestui an, iar tendinta se va pastra si in 2017, pe fondul migrarii consumatorilor romani catre sortimente premium si a inovatiilor facute de producatorii de cafea, a declarat directorul de vanzari pe Europa de Est al producatorului de cafea Lavazza, Mihai Marinescu.

Lavazza este un producator italian cu sediul in Torino care a reusit sa se extinda pe piata internationala, ajungant la afaceri de 1,4 miliarde de euro in 2015, in o crestere de 9,6% fata de anul precedent. In Romania, vanzarile Lavazza au crescut anul trecut de trei ori mai rapede decat la nivelul intregului grup. Potrivti reprezentantilor companiei, cel mai puternic canal de crestere a vanzarilor de cafea din Romania este reprezentat de lanturile de retail, ca in intreaga Europa de est, scrie News.ro.

”Pentru Lavazza, retail-ul are o pondere de 35-40%, iar celelalte trei canale - vending, birouri si food service – isi impart aproape egal cealalta parte, de 60%. In Romania, Lavazza are doi parteneri principali alaturi de care compania continua sa creasca: Aquila pentru vending si retail, La Fantana pentru birouri si horeca”, a spus Marinescu. In 2014, piata romaneasca a cafelei a ajuns la circa 420 de milioane de euro, insa consumul mediu anual de cafea pe persoana este scazut, plasand Romania in cea de-a doua jumatate a topului european.

Dupa cresterile din 2015 si din prima jumatate a acestui an, Lavazza estimeaza ca tendinta care se va pastra si anul viitor pe toate segmentele pietei romanesti. Lavazza a intrat pe piata din Romania de peste 15 ani, initial in segmentul de retail, iar din 2005 pe piata HoReCa si in segmentul serviciilor de vanzare si livrare a cafelei pentru birouri. Anul trecut, producatorul italian de cafea si-a dublat cota de piata in Romania, pana aproape de 4%, in special ca urmare a avansului de pe piata espresso, segment care se ridica la aproximativ 10% din valoarea intregii piete romanesti de cafea.

Lavazza, ca si alti producatori de cafea din aceeasi gama, se loveste pe piata romaneasca de slaba dotare a gospodariilor cu espressoare, ceea ce limiteaza posibilitatile de extindere pe retail. Compania intentioneaza sa-si majoreze cota de piata in cursul anului urmator, mizand in special pe cafeaua la filtru, segment pe care a intrat recent, prin sortimentul Lavazza Filtro Italiano. Cafeaua la filtru este mult mai raspandita in Romania, astfel ca noul segment inseamna si posibilitati mai mari de crestere a cotei piata pentru producatorul de cafea.

Citeste si:
Orban a subliniat legitimitatea aderarii aspiratiilor Romaniei la...
Orban a subliniat la Munchen...

Sursa foto: Chaloemphan/Shutterstock.com


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Emigrari: Peste 10.000 de tineri au plecat din Romania in 2018
Setari Cookie-uri