Bine Boutique este proiectul de sustenabilitate al organizației nonguvernamentale Crucea Roșie, deschis în luna septembrie a anului 2018. Situat în Piața Romană din Capitală, magazinul caritabil vinde haine second-hand donate și finanțează proiectele sociale desfășurate în comunitățile vulnerabile, face educație cu oamenii care îi trec pragul și încearcă, pe cât se poate, să funcționeze pe modelul economiei circulare, potrivit Retail.ro.

Crucea Roșie strânge haine din toată țară. Acum, principalele canale de colectare au rămas cele 139 de urne amplasate în magazinele lanțului Inditex și containerele din parcările unor supermarketuri din vestul țării. Punctul de colectare de la sediul din Sectorul 6 al Capitalei al Crucii Roșii este momentan închis, din cauza pandemiei, iar colectările de îmbrăcăminte din clădirile de birouri au scăzut, în contextul în care munca de la birou s-a mutat acasă pentru multe companii.

Cea mai mare parte din donații ajunge la cei care au nevoie

În ciuda faptului că numărul canalelor de colectare de haine a avut de suferit de pe urma pandemiei, cantitatea de îmbrăcăminte care ajunge la Crucea Roșie este în creștere și a ajuns să cântărească trei tone și jumătate. Toate produsele sunt triate de voluntari în reutilizabile și articole ce nu mai pot fi purtate, pentru că fie au defecte, sunt infestate, prea uzate sau murdăria nu poate fi îndepărtată. Hainele considerate a fi reutilizabile sunt igienizate la o curățătorie profesională, potrivit legii, și sunt, apoi, realizate pachete pentru persoanele care au nevoie. Peste 60% din donațiile primite ajung în cămine de bătrâni, centre de plasament, comunități vulnerabile sau la sinistrați din România.

„Ceea ce ne dorim foarte mult este ca oamenii să înțeleagă că dacă au lucruri pe care nu le mai poartă nu e bine să înfunde ghena cu ele sau să le lase la un tomberon. Cel mai bine este să le doneze, să le refolosească ei sau alții și, în felul acesta, cu toții să contribuim la un consum cât mai sustenabil”, declară Ana Derumeaux, managerul proiectului Bine Boutique, în cadrul emisiunii „Green choice in local retail”, realizată de Retail.ro și susținută de Lidl România.

Circa 30% din hainele strânse ajung în centre de co-incinerare, puterea calorică a textilelor fiind mare. Din acest procent, vreo 5% sfârșește pe mesele de lucru din atelierele de reciclare creativă, unde blugii sunt transformați în preșuri sau pernuțe de ace, iar mesh-uri publicitare ajung genți pentru trusele de prim-ajutor.

„De Paște și de Crăciun, când oamenii fac curat în debara, primim până la 30% deșeuri textile, pe care trebuie mai apoi să le procesăm și să le reciclăm. Noi ținem foarte tare să nu ajungă nimic la groapa de gunoi neprocesat, mai ales că în România gropile de gunoi sunt deschise, neacoperite, iar ploaia spală toate substanțele care ajung în pânza freatică. Noi le predăm către fabricile de co-incinerare, pentru generarea de energie. Noi, când le predăm, ele sunt deja sortate, iar pentru reciclatori este mai bine”, explică Ana.

Bine Boutique asigură finanțarea pentru noi proiecte

Așa că mai rămâne ca 10% din totalul donațiilor să fie expuse pe umerașele magazinului caritabil din Piața Romană din București.

„Circa 10% din donații ajung în Bine Boutique, pentru valorificare. În Bine Boutique ajung hainele care nu sunt utile persoanelor sinistrate. Multe dintre hainele care ajung în magazin sunt ale unor branduri cunoscute și au o valoare mai mare dacă sunt vândute într-un charity shop. Ne dorim să creștem acest procent. Tipul acesta de economie circulară ne ajută pe noi să atragem o resursă financiară, altfel suntem dependenți numai de donații și sponsorizări. Venitul propriu ne ajută să ne finanțăm proiectele sociale și acestea să fie constante”, explică Ana Derumeux.

Citește articolul integral pe Retail.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri