O platformă de rezervări online care derulează de asemenea studii de specialitate cu referire la industria Horeca, a dat publicității un stiudiu cel puțin interesant. Astfel, conform acestuia, deși sunt tot mai frecvente cuplurile care împart nota la restaurant, opinia generală continuă să fie că bărbații trebuie să achite nota în întregime.

Astfel, potrivit studiului, cei mai mulți români (34%) consideră că bărbatul trebuie să plătească nota unei cine romantice. Defalcat pe sexe, 39% dintre bărbații respondenți la sondaj sunt de această părere, și 27% dintre femei.

28% sunt de părere că ar trebui să achite cel care invită și 10% merg pe principiul Dutch, adică nota se împarte în mod egal. 19% au răspuns că plătește oricare, pentru că au banii la comun, iar 8% au spus că fac cu schimbul.

Doar 1% dintre românii implicați în studiu sunt de părere că femeile ar trebui să plătească nota la o cină romantică. Dintre aceștia, o singură persoană e femeie.

Mai mult decât atât, chiar și majoritatea bărbaților (52%) care nu au un loc de muncă cred că ei ar trebui să achite masa la restaurant.

Bugetul "corect" pentru o cină romantică

Din punct de vedere al statutului marital, cei mai mulți dintre bărbați sunt de părere că ei trebuie să plătească nota indiferent dacă sunt singuri, într-o relație sau căsătoriți. Excepție fac bărbații divorțați sau separați: 42% dintre ei consideră că cina romantică ar trebui să fie suportată de persoana care invită.

La polul opus, sunt femeile divorțate sau separate. Cele mai multe dintre ele (42%) cred că nota ar trebui să fie plătită de el. Din rândul femeilor căsătorite și al celor care trăiesc cu un partener, 29% afirmă că plătește bărbatul și 29% spun că plătește oricare dintre ei, pentru că au banii la comun.

Cât privește bugetul, cele mai multe femei (43%) consideră acceptabilă suma de 100-200 lei pentru o cină romantică. Bărbații (35%) văd mai potrivită suma de 200-300 lei.

De asemenea, cei mai mulți români (38%) consideră că 100-200 lei e un preț acceptabil pentru o cină romantică în doi. Mai multe dintre femeile respondente la studiu (43%) afirmă asta decât bărbați (33%).

Pe de altă parte, 34% dintre români sunt de părere că cina ar trebui să fie mai scumpă: 200-300 lei. În acest caz, rolurile se inversează. Dintre respondenții de sex masculin, mai mulți (35%) sunt de acord cu asta, față de respondenții de sex feminin (33%).

Doar 3% consideră normală o notă de plată de peste 500 lei, pentru 2 persoane, iar 9% sunt de părere că o cină romantică n-ar trebui să depășească 100 lei.

Romantismul defalcat pe locul de reședință

Cei mai mulți bucureșteni (41%) sunt dispuși să dea 200-300 lei pe o cină, în timp ce majoritatea clujenilor (58%) ar da 100-200 lei.

De asemenea, datele pe orașe arată că bucureștenii sunt mai generoși decât clujenii. Cei mai mulți bucureșteni (41%) consideră acceptabilă suma de 200-300 lei pentru o cină romantică, pe când majoritatea clujenilor (58%) sunt de părere că 100-200 lei e suficient.

Suma de 100-200 lei pentru o cină romantică e considerată normală și de cei mai mulți români din alte orașe ale țării: Brașov, Constanța, Iași, Oradea, Sibiu, Târgu Mureș. Timișorenii sunt mai generoși. La fel ca bucureștenii, cei mai mulți (56%) consideră că e acceptabilă suma de 200-300 lei pentru o cină romantică.

Când vine vorba de achitarea notei de plată, cei mai mulți bucureșteni (34%) sunt de părere că bărbatul trebuie să plătească nota. Aceeași mentalitate e preponderentă și în Iași (40%).

Cei mai mulți dintre clujeni, dar și din alte orașe din Transilvania (Sibiu, Brașov, Târgu Mureș), consideră că nu ar trebui să plătească bărbatul, ci persoana care invită.

Studiul se bazează pe un chestionar la care au răspuns peste 500 de români. Rezultatele au fost analizate în funcție de sex, statut marital, stare ocupațională și oraș.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri