Strângerea de fonduri în scopuri caritabile este o modalitate excelentă de a convinge membrii comunității să se implice în sprijinirea unei cauze. Pe lângă sensibilizarea cauzei într-un mod incluziv în cadrul unui eveniment, poate contribui la crearea unei baze de sprijin mai largi prin adresarea către o audiență extinsă.

Cu toate acestea, un eveniment de fundraising trebuie planificat și organizat cu atenție pentru a maximiza succesul său. Iată câteva sfaturi despre cum poți realiza acest lucru, pentru a obține rezultatele așteptate.

Stabilește un timeline cât mai coerent pentru eveniment

Alege cu atenție data și ora evenimentului. Dacă este posibil ca unii dintre participanți să vină alături de copii, asigură-te că evenimentul nu se suprapune cu orele de somn sau că nu se va desfășura prea târziu în noapte.

De asemenea, ia în considerare și alte evenimente care au loc în aceeași zi, cum ar fi competițiile sportive importante, pentru a te asigura că nu se suprapun.

Dacă este vorba despre un eveniment în aer liber, este bine să ai întotdeauna un plan de urgență în caz de vreme rea. Gândește-te din timp la o alternativă pentru ca evenimentul să poată fi mutat la interior, astfel încât participanții să simtă cât mai puțin disconfort posibil.

Alege o temă catchy pentru eveniment

Poate fi vorba despre un eveniment sezonier, cum ar fi o sărbătoare de vară, sau un eveniment ce poate fi organizat pe tot parcursul anului, cum ar fi vânzarea de produse handmade sau o licitație. Totodată, gândește-te la publicul pe care îl va atrage.

Investește timp pentru a crea un plan și împarte obiectivul de strângere de fonduri în sume ușor de gestionat. Chiar dacă evenimentul nu are o temă culinară, ia în considerare vânzarea de băuturi răcoritoare ca modalitate de a strânge mai mulți bani.

Pe lângă evenimentul în sine, poți crea un context favorabil promovării campaniei de redirectionare a procentului de 3,5% din impozit, astfel încât să extinzi posibilitățile de a face rost de mai mulți bani și de a-ți face cunoscute cauzele sociale pe care le susții.

Promovează evenimentul

Promovarea este esențială pentru ca evenimentul de fundraising să aibă succes. Social media oferă o bună acoperire fără costuri prea mari, așa că poți crea un eveniment online.

Pe de altă parte, caută sponsori din rândul companiilor pentru extragerea premiilor. Cheia este să obții cât mai multe premii gratuite. Contactează magazinele și restaurantele locale pentru a le întreba dacă ar putea dona premii și dacă ar permite promovarea evenimentului către clienți.

Printre exemplele de donații pe care le pot oferi magazinele se numără voucherele cadou, o masă gratuită pentru un număr de persoane sau un voucher de reducere.

S-ar putea să fii pus în situația de a oferi ceva în schimb, caz în care te-ai putea oferi să menționezi respectiva companie în clipul de promovare, să afișezi logoul lor la eveniment sau să amplasezi un afiș ori un banner care să-i reprezinte la eveniment. Aceasta poate fi o modalitate excelentă de a construi relații pentru contribuții ulterioare.

Informează-i pe cei ce donează ce vor realiza cu banii lor

Comunică rezultatele măsurabile ale donațiilor în cadrul evenimentului. De exemplu, poți opta pentru formulări de genul „O donație de 2000 de lei poate asigura costul cu rechizitele pentru un copil dintr-un mediu defavorizat timp de un an întreg”.

Donatorilor le place să știe încotro se îndreaptă banii lor și ce schimbări ar putea aduce, iar folosirea cifrelor oferă o indicație cu privire la suma pe care ar putea-o dona.

Selectarea unei cauze care să se alinieze în mod autentic cu viziunea și cu rolul organizației tale în comunitate este esențială. Concentrează-te pe abordarea nevoilor curente pe care organizația ta este în măsură să le rezolve în mod real.

Mulțumește donatorilor

În cele din urmă, nu uita să le mulțumești donatorilor. După eveniment, postează actualizări pe rețelele de socializare, trimite un e-mail tuturor donatorilor și scrie câteva fraze în următorul newsletter în care anunți suma totală strânsă.

De asemenea, este util să oferi exemple de utilizare a banilor și să creezi un link către o pagină de donații în cazul în care cititorii doresc să facă o donație.

A mulțumi donatorilor este la fel de important precum solicitarea donației în sine și este una dintre cele mai eficiente modalități de a construi relații de lungă durată.

Așadar, evenimentele caritabile joacă un rol crucial în a ajuta ONG-urile să sensibilizeze publicul și să strângă fonduri pentru cauze importante. Cu toate acestea, planificarea și desfășurarea unui eveniment de succes necesită o strategie și o coordonare atentă.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri