Unii pot spune ca atragerea unei investitii este un moment de cotitura si de referinta pentru un business. Momentul este glorificat, poate chiar romantat, insa in realitate totul este un proces pragmatic si deseori manat de scepticism.

Daca te afli in situatia de a te ruga de potentiali investitori sa iti ofere o sansa la glorie, s-ar putea sa abordezi lucrurile dintr-o perspectiva gresita. Trebuie sa stii cum te privesc potentialii investitori, scrie entrepreneur.com.

1. Un plan care nu a dovedit

Indiferent de cat de bine poti crede ca planul tau de business este construit, investitorii vor sa vada rezultate practice. In cel mai bun caz (pentru tine), ar dori sa vada veniturile generate pe cateva trimestre; a avea o idee excelenta este fantastic, insa ideile bune nu valoreaza mai mult decat hartia pe care sunt scrise, daca nu sunt transpuse in realitate.

2. O piata saturata

Poate ca ai o idee excelenta si un produs bun, dar daca investitorii te vad ca pe “un peste mic intr-o piscina mare”, s-ar putea feri de tine. Cu alte cuvinte, daca piata este deja saturata, are jucatori foarte puternici si mult mai mari decat tine, iar compania ta este prea tanara, pentru a iesi in evidenta ar trebui investit extrem de mult in marketing si, deseori, investitorii fug de astfel de companii. Asa ca uita-te cu atentie in lumea in care ar urma sa intri – fi brutal de sincer cu tine insati/insuti.

3. Probleme de crestere

Ingrijorarea numarul 1 a investitorilor este capacitatea de crestere a unei companii. Daca nu ai un plan concret si bun pentru extinderea business-ului si cresterea, in timp, a profitabiliatii, investitorii ar trebui sa investeasca de la sine mai mult timp (si deci bani) pentru ghidarea afacerii. Acest lucru i-ar putea face sa nu doreasca sa investeasca, din start, in tine.

Pe masura ce business-ul creste, si echipa ta trebuie sa evolueze alaturi de ea. Disponibilitatea de a schimba cursul companiei “in timp real” este de maxima importanta, pentru a te adapta la piata si a evolua.

4. Echipa ta

Majoritatea (daca nu chiar toate) startup-urilor reunesc o echipa relativ tanara si lipsita de experienta. Acest lucru ar putea parea OK pentru tine, insa pentru investitorii care cauta organizatii experimentate acest lucru ar putea duce la aparitia de “steaguri rosii”.

Echipa pe care o formezi este unul dintre cele mai importanti factori, iar investitorii veterani stiu asta. Alege oameni cu talente complementare, astfel incat intregul sa fie mai bun decat suma tuturor partilor. Nimic nu se compara cu o echipa motivata, care sa isi completeze propozitiile unul altuia, entuziasta si unita, increzatoare.

5. Tu

Business-ul tau este copilul tau si, ca parinte, fiecare decizie, deal sau eMail care iti poarta semnatura este de maxima importanta. Un investitor se uita intotdeauna la fondatorul/fondatorii startup-ului. El se uita daca esti autentic(a), daca traiesti si respiri prin compania ta, daca inspiri pasiune si incredere. Investitorii, si ei oameni pana la urma, trebuie sa SIMTA toate acestea, inainte de a umbla la buzunare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri