O companie IT din Cluj-Napoca a dezvoltat o aplicaţie inedită care le permite ospătarilor înregistraţi în reţea să profeseze, indiferent de locul în care s-ar afla, aceasta urmând să fie funcţională 100% de la începutul anului viitor.

Potrivit dezvoltatorului, în patru luni de la momentul lansării ideii pe piaţa din România, în aplicaţia "Ospătar la Distanţă" s-au înscris peste 600 de ospătari dornici să profeseze de la distanţă.

"Ca urmare a contextului post-pandemic, tot mai mulţi manageri sau deţinători de restaurante au integrat soluţii digitale în gestionarea comenzilor de la clienţi. Scanarea codului QR este soluţia utilizată frecvent în restaurante, însă există şi alternative diferite la vizualizarea meniului şi plasarea comenzii. Codul QR este o variantă simplă de utilizat, însă înlătură complet experienţa cu un factor uman. În industria HoReCa, serviciile constituie 50% din experienţele turiştilor. Cu alte cuvinte, nu doar gustul, mirosul şi felul în care arată un preparat culinar sunt relevante pentru starea de bine a unui client, ci şi modul în care acesta este primit de personalul restaurantelor", arată reprezentanții start-up-ului.

"Ospătar la Distanţă" este o platformă care permite ospătarilor înscrişi în această reţea să ofere servicii de la distanţă, iar în schimbul serviciilor acestora să primească un comision din totalul notei, pentru fiecare client căruia i-au preluat comanda. Înscrierea şi utilizarea sunt gratuite în cazul acestei platforme.

"Dacă un restaurant alege să colaboreze cu 'Ospătar la Distanţă' şi să beneficieze de serviciile ospătarilor profesionişti care s-au înscris pe această platformă, va trebui să plătească administratorului platformei un comision din contravaloarea notei de plată. Cu alte cuvinte, şi pentru restaurante, înscrierea în această reţea este gratuită, iar costurile vor fi suportate în funcţie de necesităţi (doar atunci când se apelează la serviciile unui ospătar la distanţă). Practic, activitatea ospătarului de la distanţă implică toată interacţiunea cu clientul pe care o are în mod normal un ospătar clasic, singura excepţie fiind constituită de faptul că ospătarii angajaţi ai restaurantelor vor trebui să ducă comanda la masa clienţilor", explică dezvoltatorii aplicaţiei.

Soluţia inedită este destinată ospătarilor cu deficienţe locomotorii, dar şi celor care caută o nouă oportunitate de câştig suplimentar.

Aplicaţia a fost deja testată în câteva restaurante din ţară, fiind invitată să participe la la Web Summit, o competiţie dedicată start-up-urilor ce va avea loc în Lisabona, Portugalia.

Sursa foto: Shutterstock / cristovao

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri