Preturile mari, galagia produsa de muzica din discoteci, mizeria de pe plaje si lipsa mijloacelor de agrement sunt doar cateva din problemele pe care le reclama hotelierii din statiunile de pe litoral.
Hotelierii s-au intalnit la Prefectura Constanta, pentru a identifica din timp solutii de atragere a turistilor, desi tour-operatorii au avertizat ca toate cursele cu turisti straini de anul viitor au fost anulate.

Singurul lucru de care au fost multumiti hotelierii a fost ca, in acest sezon estival, Ministerul de Interne a asigurat, in principal cu jandarmii, forte de ordine in statiuni ceea ce a dus la reducerea infractiunilor, informeaza NewsIn. Ei cer insa sa se ia masuri pentru galagia din zona hotelurilor, dar si de pe plaje, unde din cauza decibelilor dati la maxim de discoteci si alte baruri multi turisti au fost nemultumiti.

O alta problema este gasirea unei modalitati care sa fie introdusa in Codul Muncii pentru fidelizarea personalului. Hotelierii sunt obligati sa angajeze personal calificat, dar acestia sunt chemati la munca cel mult 6 luni pe an, iar in rest sunt trecuti in somaj si de aceea multi renunta. Hotelierii spun ca de la 1 ianuarie 2007, acest lucru va fi o problema si mai grava pentru ca oamenii vor prefera sa munceasca in strainatate.

Turistii mai au nevoie si de oferte de agrement, dar mai ales de acces liber pe plaja. Hotelierii spun ca au avut foarte multe reclamatii venite de la turisti pentru ca li s-au cerut bani pentru sezlonguri si, in plus, a fost multa mizerie pe plajele concesionate. Pentru asigurarea curateniei, reprezentantii Directiei Apelor Romane Dobrogea Litoral Constanta spun ca ar trebui un program fix de plaja pentru turistii care stau pana seara tirziu la plaja, iar utilajele nu pot intra pentru a aduna gunoaiele.

Hotelierii mai cer masuri coercitive sau alte solutii pentru ca si ceilalti agenti economici din statiuni sa isi deschida unitatile de la 1 mai si sa le inchida in octombrie, pentru ca altfel turistii nu au unde sa petreaca si in plus sa le ofere posibilitatea vizitarii si altor zone din judet cum ar fi cele istorice.

Hotelierii se mai plang de sistemele de canalizare care in virf de sezon nu mai functioneaza, desi platesc foarte mult pentru acest serviciu. La fel sunt probleme cu iluminatul, de care ar trebui sa se ingrijeasca autoritatile locale. in plus, hotelierii mai spun ca, in ultimul an, conducerea Autoritatii Nationale pentru Turism a fost schimbata des si nu au avut cui sa isi expuna problemele.

Seful DADL Constanta, Ionel Manafu, a mai spus ca este deja elaborata o lege a salvamarilor prin care autoritatile locale vor trebui sa solicite bani pentru acest serviciu. El a precizat ca, in aceasta vara, a platit 12 miliarde de lei pentru salvamari, bani pe care nu i-a recuperat de la autoritatile locale. in plus, se mai solicita promovarea turismului pe litoral.

La final, prefectul Constantei, Danut Culetu, a declarat ca va organiza intalniri cu primarii din localitatile de pe litoral, dar si cu operatorii de plaje, pentru a discuta despre problemele hotelierilor. in plus, el le-a promis ca va merge sa vorbeasca si cu reprezentantii Ministerului Mediului si Transporturilor pentru a urgenta reglementarea legala a tuturor cerintelor.

Numarul turistilor straini care au venit in aceasta vara pe litoralul romanesc a scazut comparativ cu anul trecut, iar pentru anul viitor prezenta acestora va fi si mai redusa. Potrivit datelor statistice, numarul turistilor straini a scazut cu peste 2 procente. Cifrele mai arata ca multi turisti care ajung in sudul litoralului - la Costinesti, 2 Mai si Vama Veche- prefera cazarea la particulari in defavoarea hotelierilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri