Pasagerii trebuie să se informeze permanent asupra orelor de decolare ale aeronavelor, menţinând contactul cu operatorul aerian pentru a putea primi informaţii în cazul oricăror modificări, informează miercuri reprezentaţii CN Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

Aceştia au transmis o serie de recomandări în contextul creşterii traficului aerian, lunile iulie şi august fiind tradiţional luni în care acesta atinge valorile maxime anuale.

CNAB recomandă pasagerilor să se prezinte la aeroport la ora recomandată de către compania aeriană, de regulă cu trei ore înainte de ora planificată a zborului şi să să evite, pe cât posibil, să călătorească având bagaj de cală. În lipsa acestuia dar cu check-in-ul efectuat online, pot să se prezinte direct la controlul de securitate, evitând cozile la ghişee, iar la destinaţie, se evită aşteptarea pentru preluarea bagajului de pe bandă.

De asemenea, pasagerii trebuie să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare (bijuterii, electronice scumpe etc.) sau bani, deoarece companiile aeriene nu răspund de pierderea acestora, iar în cazul extrem în care bagajul este pierdut, despăgubirile acordate sunt limitate şi depind doar de greutatea bagajului. Se recomandă ca obiectele de valoare să fie păstrate asupra pasagerului sau în bagajul de mână, spun reprezentanţii CNAB.

Alte recomandări CNAB pentru pasageri: să se informeze asupra drepturilor pasagerilor, inclusiv asupra compensaţiilor pe care le pot primi şi situaţiilor în care acestea pot fi acordate, regulamentul (CE) nr. 261/2004 al parlamentului european şi al consiliului prezentând clar toate condiţiile; să apeleze la reprezentanţii companiilor aeriene (sau firmelor de handling care reprezintă companiile aeriene pe aeroporturi) pentru a primi informaţii şi, în caz de întârzieri/anulări ale zborurilor, asistenţa necesară. Biletul de avion este un contract între pasager şi compania aeriană şi, în baza lui, ambele părţi au drepturi şi obligaţii.

Nu în ultimul rând, CNAB recomandă să apeleze la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor - telefon 0219551 - atunci când consideră că le-au fost încălcate drepturile pe care le au în calitate de consumator pe aeroporturile din România.

Sursa foto: Shutterstock/Mateescu Mircea Mugur

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri