"Cele doua avioane vor fi incluse pe cursele existente unde capacitatea de ocupare este de 90%, cum sunt cele catre Londra, Tel Aviv sau Madrid. Primul aparat va sosi la sfarsitul lunii iulie, iar cel de-al doilea in luna august", a declarat pentru NewsIn purtatorul de cuvant al Tarom, Madalin Tudor.
Reprezentantii Ministerului Transporturilor estimau, in luna aprilie, ca revizia completa va costa intre cinci si sase milioane euro pentru fiecare aparat.
Avioanele Airbus A 310 au fost oprite la sol in anul 2003, iar fostul ministrul Radu Berceanu afirma, in luna februarie, ca decizia a apartinut fostei directoare Odobescu, cumnata lui Nastase, si de catre fostul ministru Mitrea, ambii "specialisti" in aviatie, insa fara a lua in calcul si o strategie pe viitor. Pe de alta parte, specilistii din cadrul Minitserului Transporturilor au sustinut in mai multe randuri ca decizia a fost una buna deoarece aparatele nu faceau profit si nu erau economice.
Astfel, cele doua avioane, fara sa se ridice de la sol, aveau cheltuieli de 12 milioane de euro pe an, iar daca zburau cu o capacitate de peste 70%, pierderile erau si mai mari. Chiar si in cazul in care incarcatura de pasageri era de peste 70% trebuia sa se faca escala, ceea ce crestea si mai mult cheltuielile. In aceste conditii s-a decis conservarea lor, ceea ce implica doar cheltuieli de pana la un milion euro pe an. De asemenea, s-a incercat vanzarea celor doua aparate sau transformarea lor in cargo, insa niciuna din propuneri nu a fost pusa in practica.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: