Potrivit acesteia, multe companii se confrunta cu probleme de capital, ceea ce nu le permite sa isi extinda sau sa isi inoiasca flota de aeronave.
In cazul Wizz Air, Natasa Kazmer a spus ca operatorul low-cost isi finanteaza operatiunile in intregime fara a avea nevoie sa solicite imprumuturi, iar din acest punct de vedere toate livrarile de aeronave noi ce urmeaza sa se realizeze pana in 2010 sunt deja finantate in totalitate, informeaza NewsIn.
Kazmer a adaugat ca industria aviatica este in continuare sub presiunea a numerosi factori precum pretul variabil al conbustibilului, criza finaciara globala si economiile care se indreapta spre recesiune.
"Pasagerii continua sa calatoreasca, dar isi permit sa plateasca mai putin. De exemplu, pasagerii din domeniul corporate coboara o treapta in ceea ce priveste costul calatoriilor, ceea ce este in beneficiul companiilor low-cost. Compania Wizz Air va inregistra o crestere a numarului de pasageri atat pe segmentul business, cat si al calatoriilor de agrement ca urmare a scaderii numarului de clienti ai companiilor traditionale, a subliniat Natasa Kazmer.
Ideea este sustinuta si de directorul general al companiei Blue Air, Gheorghe Racaru, care considera ca evolutia jucatorilor de pe piata aeriana romaneasca ar putea fi afectata de criza financiara, desi efectele acesteia nu s-au simtit de la inceput.
"S-ar putea diminua numarul de pasageri din cauza crizei financiare dar nu putem face o proiectare pe termen mediu sau lung. Probabil ne vom orienta spre alte piete" a spus Gheorghe Racaru.
Saptamana trecuta, doi operatori low-cost, MyAir si SkyEurope, au anuntat incheierea unui parteneriat. Un rol important in luarea acestei decizii a fost criza economica financiara, avand in vedere ca aceste doua companii trebuie sa-si reduca costurile pentru a face fata crizei. Presedintele SkyEurope, Jason Bitter, a subliniat ca in urma acestui parteneriat se vor reduce costurile cu 25%.
De asemenea, MyAir a anuntat ca ar putea infiinta o companie locala pana la sfarsitul anului, unde sa fie actionari MyAir (Italia) si o companie aeriana romaneasca, cu numele MyAir Romania, dupa cum a declarat directorul general MyAir, Antonio Iervolino.
In ceea ce priveste costul calatoriilor, reprezentantul MyAir a spus ca se incearca metinerea pretului biletelor pana la finele anului 2008, cu toate ca tarifele nu sunt statice, insa scopul companiei este sa mentina aceleasi preturi. "Totul depinde de combustibil si nu pot sa garantez ca in 2009 pretul biletelor va ramane la fel", a spus Antonio Iervolino.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: