Cresterea valorica a pietei turismului se va diminua in 2009 pana la 5 - 10% fata de nivelul acestui an, cand cifra de afaceri a crescut cu circa 25%, a declarat directorul executiv al agentiei de turism Perfect Tour, Sorin Vaduvoiu.

"Fluxul turistilor va creste cu 20 - 25%, insa va scadea valoarea pachetelor achizitionate. De exemplu, pe destinatiile exotice vor fi turisti care vor alege sejururi mai scurte, de 6 - 7 nopti, in loc de cele de 10 - 12 nopti, cum obisnuiau pana acum", a precizat reprezentantul operatorului de turism, conform NewsIn.

Principalul motiv pentru care romanii vor reconsidera bugetele destinate vacantelor este, in opinia lui Vaduvoiu, criza financiara, "care va avea un impact indirect in sensul diminuarii veniturilor disponibile pentru cheltuieli de vacanta, iar clientii vor deveni foarte sensibili la pretul total al unui pachet turistic".

Tot in contextul crizei financiare, directorul executiv al Perfect Tour a mentionat ca pe piata turismului autohton vor aparea falimente, insa acestea se vor inregistra in special in cazul operatorilor "de apartament", pentru ca volumul redus de vanzari nu le va permite acoperirea cheltuielilor, "sau in cel mai bun caz nu vor obtine profit".

Referitor la problemele cu care se confrunta turismul autohton, Vaduvoiu a indicat lipsa unei strategii coerente si viabile transguvernamentala pe termen lung, lipsa unei infrastructuri adecvate turismului, precum si a investitiilor, "toate acestea, corelate cu lipsa personalului calificat, adancind distanta dintre turismul romanesc si cel european limitrof".

Cifra de afaceri a Perfect Tour a inregistrat anul acesta o crestere de 100% fata de anul trecut, ajungand la 24 milioane euro. Pentru anul viitor, reprezentantul agentiei se asteapta la o crestere a cifrei de afaceri de pana la 60%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cum va fi relansat brandul Perfect Tour, cumparat de Perfect Journey