Ce este cel mai important in antreprenoriat? Sa ai curaj - chiar daca nu ai idei clare despre ce vei obtine, primul pas este, deseori, cel mai important de facut. Planurile initiale? "Vei obtine 10% din ceea ce iti propui la inceput, asta-i adevarul", spune Mihai Patrascu, CEO si fondator al evoMAG.ro, unul dintre cele mai dinamice magazine electroIT din tara.

Dupa mai multi ani de business, incepe sa fie normal (si necesar) sa gandesti in avans. "Unele business-uri isi fac planuri pe urmatorul cincinal. Noi, fiind intr-o categorie de eCommerce care se schimba extrem de rapid, iti faci planuri pe maxim 2-3 ani. Noi asa facem", spune Patrascu, prezent la Wall-Street 360.

De provocari ai parte in fiecare zi - la nivel strategic "am luat niste decizii care pe termen scurt nu se vad, insa pe termen lung esti convins ca vei avea succes. Trebuie sa rezisti tentatiei de a te gandi si razgandi, nu trebuie sa ai dubii, mai ales daca ai experienta de multi ani in acest domeniu. Trebuie sa inveti sa ai rabdare".

Plata cu cardul s-a dublat in ultima perioada pentru evoMAG.ro, ajungand la 11%, si inca 8% plata cu cardul, insa in rate. "In cele mai bune perioade, ajungem intre 18-19%, ceea ce este enorm fata de acum doi ani. Au scazut comisioanele foarte mult, ceea ce ne-a incurajat sa investim in directia aceasta. Acel comision ne sustine efortul pe care il facem pentru a ne administra cash-ul, iti doresti sa plateasca clientul cu cardul", puncteaza Mihai Patrascu.

Anul acesta, evoMAG estimeaza o crestere cu cel putin 15-20%, in linie cu industria. "Probabil ne apropiem de o piata de 2 miliarde de euro. Un alt lucru este profitabilitatea - noi am fost intotdeauna profitabili si astfel iti permiti sa investesti, nu am negociat cu acest lucru. A fi profitabil iti permite sa gandesti pe termen lung".

Cauta evoMAG un investitor? "Sunt discutii de cativa ani. Un investitor isi doreste sa vada evolutia ta in timp - pornesti de la tatonari, apoi vad ca esti sustenabil si de cuvant. Este vorba de incredere, in afara de cifre si evaluarea business-ului".

Afla din interviul video cateva secrete din spatele cortinelor evoMAG, cati clienti comanda produsele intr-o ora, dar si perspective asupra pietei si antreprenoriatului.

Citește și
Business-urile curierilor cresc datorită comerțului online
Setari Cookie-uri